Hluchoslepota - prezentace
Popis:
Hluchoslepota
Jedinečné postižení
Kombinace zrakového a sluchového postižení
Dopady na:
Komunikaci
Samostatný pohyb
Příjem informací
Klasifikace
Podle období vzniku:
Osoby s vrozenou hluchoslepotou
Osoby s vrozenou hluchotou a získanou slepotou
Osoby s vrozenou slepotou a získanou hluchotou
Osoby se získanou slepotou a získanou hluchotou
Podle stupně postižení:
Úplná HS
Praktická HS,
Úplná hluchota a slabozrakost,
Úplná slepota a nedoslýchavost,
Nedoslýchavost a slabozrakost.
Klíčová slova:
hluchoslepota
tadoma
daktilotyka
braill
vzdělávání
cíle vzdělání
výchova
Obsah:
- Hluchoslepota
Klasifikace
Komunikační systémy
Taktilní znakový jazyk
Lorm system
Tadoma
Daktilotyka do dlaně
Braill system - 2 typy
Vzdělávání žáků s HS
Obecné cíle vzdělávání
Úprava prostředí pro výchovu a vzdělávání
Literatura:
Zdroje:
- SOURALOVÁ Eva, Vzdělávání hluchoslepých II., 1. vyd. Praha: Scientia, spol. s.r.o., 2000. 78 s. ISBN 80-7183-226-X.
- SOURALOVÁ Eva, HORÁKOVÁ Radka, Problematika osob s hluchoslepotou a kontaktní tlumočení u hluchoslepých preferujících český znakový jazyk. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, o.s., 2008. 78 s. ISBN 978-80-87218-08-2.
- JAROŠOVÁ Jindra, VIA LUCIS - Příběh hluchoslepé Američanky Heleny Kellerové, která tmu a ticho proměnila v nesmrtelnost, 2.vyd. Praha: Práh, 2009. 295s. ISBN 978-80-7252-259-0.
- LORM. Definice hluchoslepoty : Odlišná pojetí hluchoslepoty ve světě a v ČR [online]. 9.3.2009 [cit. 2009-11-21]. Dostupný z WWW: .
- Zákony č. 561/2004 sb., 49/2009 Sb. 423/2008 Sb.
- Webové stránky MŠ speciální v Berouně http://www.hluchoslepota-deti.cz
- Webové stránky Základní školy a mateřská školaypro sluchově postižené v Olomouci http://www.sluch-ol.cz
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.