Popis:
Proč se mediální výchovou zabývat?
Stále více informací předáváno
- prostřednictvím obrázků a zvuků (TV ..., e-mail, sms, billboardy)
- elektronickými médii - musíme se naučit číst „jazyk“ obrázků a zvuků
Média ovlivňují náš život např. tím, že:
- reklamy působí na naše rozhodování
- „timing“ televizních zpráv či urč. pořadu organizuje náš čas
- útočí na náš vkus, působí na postoje a myšlení
- umožňují rodičům „odkládat“ své děti
- informují o veškerém dění u nás i v zahraničí
- šetří náš čas vyhledáváním informací
Co je a není médium?
Médium:
- latin. původu = prostředník, prostředek či zprostředkující činitel
- lze ho vnímat ve třech pojetích:
a) široké: médium je vše, co je schopno na sebe poutat význam,
který je médii přenášen. Média nejsou primárně komunikační
povahy, mají spíše sociální vliv (peníze, čas, doprava,
elektřina,..).
b) užší: média již slouží primárně a záměrně ke komunikaci, ne
však ke komunikaci masové (řeč, umění, způsob oblékání,
architektura,…).
c) nejužší: média jsou prostředky masové či mediální komunikace
(tisk, televize, rozhlas, internet,…).
Klíčová slova:
média
mediální gramotnost
televize
divák
technika
prezentace
Obsah:
- Proč se mediální výchovou
zabývat?
Co je a není médium?
Co není mediální výchova?
Co je mediální výchova?
Hlavní cíle MV v Česku
Jak rozvíjet mediální gramotnost?