Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Mikroekonomie - Nedokonalá konkurence

«»
Přípona
.pptx
Typ
prezentace
Stažené
0 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
6708
Poslední úprava
05.10.2015
Zobrazeno
1 737 x
Autor:
blackmagic
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Nedokonalá konkurence

• Dosavadní analýzy chování firmy předpokládaly, že firma operuje na tzv. dokonale konkurenčním trhu, kde jsou splněny všechny následující podmínky:

* Dokonalá informovanost kupujících
* Nulové náklady na změnu dodavatele
* Homogenní produkt

• Nesplnění jediné z výše uvedených podmínek mění trh v nedokonale konkurenční.

Nedokonalá konkurence a intenzita konkurence

• Pojem nedokonalá konkurence může vyvolat dojem, že na nedokonale konkurenčních trzích je konkurence mezi firmami slabší, avšak na nedokonale konkurenčních trzích může být konkurence velmi intenzivní - tvrdá až agresivní.

• Konkurenční boj na trzích, kde je jen několik málo velkých firem, které se navzájem „mají na očích“, může tu a tam dokonce přerůstat v „cenovou válku“.

• Rozdíl mezi dokonalou a nedokonalou konkurencí není v „tvrdosti“ konkurence, ale v něčem jiném - v cenové tvorbě.

Klíčová slova:

konkurence

intenzita

poptávka

efektivnost

monopol

oligopol

monopolistická konkurence

rovnováha



Obsah:
  • Nedokonalá konkurence
    Nedokonalá konkurence a intenzita konkurence
    Obecná charakteristika nedokonalé konkurence
    Individuální poptávka
    Funkce mezního příjmu
    Efektivnost firem
    Formy nedokonalé konkurence
    Monopol
    Pozitivní hlediska monopolu
    Přirozený a administrativní monopol
    Cenová regulace monopolu
    Oligopol s dominantní firmou
    Monopolistická konkurence - krátkodobá a dlouhodobá rovnováha
    Srovnání tržních struktur na základě vybraných kritérií
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše