Nekalé obchodní praktiky, nekalá soutěž. Etické otázky ochrany spotřebitele.
Popis:
Nekalé obchodní praktiky
• Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. § 4
• Směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům na vnitřním trhu.
• Novela Zákona o ochraně spotřebitele → Sbírka zákonů pod číslem 36/2008 Sb.
Vymezení základních pojmů k NOP
Klamavé obchodní praktiky
• je-li při ní užit nepravdivý údaj,
• je-li důležitý údaj sám o sobě sice pravdivý, ale může uvést spotřebitele v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit
Agresivní obchodní praktiky
• obchodní praktika je agresivní, pokud se projevuje obtěžováním, donucováním, včetně použití síly nebo nepatřičným ovlivňováním výrazně zhoršuje možnost svobodného rozhodnutí spotřebitele
Klíčová slova:
obchodní praktiky
nekalá soutěž
šmejdi
podnikatelská etika
neetické chování
Obsah:
- Nekalé obchodní praktiky
Vymezení základních pojmů k NOP
Nekalá soutěž
Vymezení základních pojmů k nekalé soutěži
Příklady z praxe
Kamikaze versus Redbull
Coca Cola versus Pepsi
Šmejdi
Výhra č. 1: Tož neberte to!
Výhra č. 2: Zadarmo ani kuře…
Výhra č. 3: Kdo vlastně vyhrál?
Neetické chování prodejců
Trik č. 1: Smršťovací princip
Trik č. 2: Různé balení v různých obchodech za jednu cenu
Trik č. 3: Méně kvalitních surovin za stejnou cenu
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.