Popis:
Management vzdělávacího procesu
Řízení procesu
• tvorby od RVP k ŠVP
•
od formulace vize a cílů k evaluaci vzdělávacího procesu
•
Formulace obsahu
•
Formulace metod výuky - činnost učitele a činnost žáků
•
Formulace diagnostických a evaluačních nástrojů
Klasifikace metod
•
Vychází z koncepce vzdělání
•
Osobnostní a sociální pojetí
•
Konstruktivistické pojetí
•
Humanisticko-kreativní pojetí
Volba metod
Kriterium zdroje (pramene) poznání
•
Slovní, názorné praktické
Kriterium logického postupu
•
Analytické, syntetické, induktivní, deduktivní, genetické
Kriterium fází učení
•
Motivační, expoziční, fixační, aplikační, diagnostická / EUR
Kriterium stupně aktivity a heurističnosti
•
Informačně receptivní, reproduktivní, problémového výkladu, heuristické a výzkumné
Klíčová slova:
vzdělávací proces
činnosti účastníků
příprava žáků
práce s textem
osvojování učiva
metody
Obsah:
- Management vzdělávacího procesu
Volba metod
Z koncepce vychází činnosti účastníků
Činnosti žáka při osvojování učiva
Činnost žáka vzhledem k etapám poznávání
Činnost žáka v etapách osvojování učiva
Management přípravy žáka
Práce s textem
Práce s textem SQ4R
RWCT
Příklady úloh k fázím EUR
Příklady úloh domácí přípravy
Příklady