Pedagogická psychologie - Osobnost učitele
«»
Popis:
1. co je Osobnost?
• V hovorovém pojetí je osobností chápán člověk, který je kladně přijímán a je svérázný svým životem a jednáním. V psychologickém pojetí je osobností každý člověk s jedinečnou strukturou svých psychických vlastností a dispozic. Existuje velká řada psychologických teorií a modelů osobnosti, které vysvětlují její strukturu, projevy chování člověka, rozvoj v ontogenezi a její individuální odlišnosti.
Klíčová slova:
osobnost
učitel
autorita
vztah žáka a učitele
typologie
nauka
Obsah:
- 1. co je Osobnost?
2. Učitel
3. Osobnost učitele
4. Osobnost učitele
5. Autorita a vliv učitele na žáky
6. Autorita a vliv učitele na žáky
7. Vztah žáka s učitelem
8. Vztah žáka s učitelem
9. Typologie osobnosti učitele
10. Typologie osobnosti učitele
11. Lukova typologie
12. Casselmannova typologie
13. Nauka o osobnosti učitele
14. Nauka o osobnosti učitele
15. Závěr
16. Použitá literatura
Zdroje:
- PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. Praha, Portál 2003, 4., aktualizované vydání, 322 s. ISBN 80-7178-772-8
- PRŮCHA, J.: Přehled pedagogiky. Praha, Portál 2000, 272 s. ISBN 80-7178-399-4
- BURIAN, A.: Kultura projevu. Brno, MZLU 2002, 57 s. ISBN 80-7157-584-4
- LINHARTOVÁ, D.: Pedagogická komunikace pro učitele. Brno, MZLU 2001, 74 s. ISBN 80-7157-556-9
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.