Popis:
Okruh č.8
Cíl:
kognitivní styl. Druhy kognitivních stylů (pravohemisférové a levohemisférové, globální a analytické, verbální a zobrazovací, závislé i nezávislé na poli). Metakognice. Učební styl. Druhy učebních stylů podle B.S.Blooma, Kolbeho, R.L. Oxfordové, Pike a Selbyho, Honey a Mumforda. Učební strategie.
Kognitivní styl je dán způsobem poznávání, identifikování, třídění, ukládání a kódování přejímaných podnětů a informací.
Má vrozený základ, určité osobní tempo, určitou míru exaktnosti, je ovlivňován individuálním učením a osobními zkušenostmi .
Charakteristické a obecné způsoby jimiž děti i dospělí vnímají, poznávají, zapamatovávají si, řeší problémy a rozhodují se. Jsou geneticky podmíněné. Mohou mít kontinuální ráz.
Pravohemisférové nebo levohemisférové
Globální (holistické) nebo analytické (sekvenční)
Witkin, 1977.
Verbální nebo zobrazovací (vizální, imaginární).
Závislé a nezávislé na poli (Dörnyi, Skehan, 2003).
Klíčová slova:
metakognice
učební styly
NLP
psychosociální klíma
výchova
poradenství