Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

„Pomoz mi, abych to mohl udělat sám“ - Pojetí vzdělávání a výchovy

«»
Přípona
.ppt
Typ
prezentace
Stažené
2 x
Velikost
0,9 MB
Jazyk
český
ID projektu
3275
Poslední úprava
05.05.2014
Zobrazeno
2 134 x
Autor:
josef.trousil
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
hlavní cíle:
příprava pro život a usnadnění normalizačního procesu k dosažení celkového maximálně možného rozvoje osobnosti
celostný rozvoj osobnosti
soustředění na osobu, ne na výchovnou metodu
pomoc dítěti dosáhnout vlastní nezávislosti

Důležité pojmy

- Sebevýchova a mravní svoboda - učení ovládnutí vlastního jednání na základě možnosti volby činnosti, kterou bude dítě vykonávat

- Fenomén pozornosti - maximální soustředěnost dítěte na jednu činnost

- Aktivizační cyklus - dítě by mělo projít alespoň jednou denně
a) nacvičování - neklid a příprava k činnosti
b)velká práce - trvalejší upoutání pozornosti při aktivním
zacházením s materiálem
c) kontemplace - klid, ve kterém dítě zpracovává v mysli své
objevy, zobecňuje, hodnotí, porovnává
s ostatními
- důležité je dokončení celých cyklů aktivit, protože jen zpracovaný výsledek poslední fáze přináší dítěti vědomostí a osobní přírůstek

- Lidské sklony - jeví se jako schopnost vyvíjet se určitým směrem, neustále nás pohánějí ke zlepšení života, jsou u každého jedince


Klíčová slova:

vzdělání

výchova

lidské sklony

aktivity

učitelství

Montessori

organizace



Obsah:
  • Pojetí vzdělávání a výchovy
    Důležité pojmy
    Druhy lidských sklonů
    Základní myšlenky ve vyučování
    Metodika výchovného systému Montessori
    Montessori pedagog
    Montressori pedagog II.
    Aktivity učitele
    Montessori prostředí
    Respektování didaktických principů
    Organizace školy jako místa přátelství a spolupráce dětí
    Požadavky na organizaci školy
    Montessori materiál
    Didaktické funkce materiálu
    Vedení dítěte při práci s materiálem
    Použitá literatura

Zdroje:
  • Rýdl, K.: Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori. Praha: Public History, 1999.
  • Zelinková, O.: Pomoz mi, abych to dokázal. Praha : Portál, 1997.
  • Rýdl, K. (red.): Metoda Montessori pro naše dítě : inspirace pro rodiče a další zájemce.Pardubice : FF Univerzity Pardubice, 2007.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše