Popis:
Plánování
• Vychází z cílů podniku
• “Well plan is half done”
• Stanovení a volba úkolů (co, kdo, jak, kdy, příp. za kolik) a jejich priorit - sestavení pořadí realizace úkolů
• Podle úrovně řešení problémů se dělí na
- Strategické, taktické a operativní
Organizování
• Následuje po plánování
• Přidělování úkolů členům nebo útvarům organizace a koordinace jejich činností
• Přidělování a distribuce zdrojů
• Vyjasnění místa v organizaci, pravomocí a povinností
Vedení
• Motivování a ovlivňování podřízených
Kontrolování
1. Sběr, vyhodnocování a srovnávání informací s plánovanými cíli
2. Náprava chybného či nedostatečného plnění úkolů
3. Vymezení zlepšení
Manažerské role
• funkce, ve které manažer působí ve vztahu k jiným lidem,
• specifické formy chování, potřebné k vykonání úkolu daného pracovního místa nebo práce
• k podřízeným, nadřízeným, ke spolupracovníkům, majitelům a zákazníkům.
• Dělí se na podle formálnosti na:
- role formální - vyplývající z pracovních a formálních vztahů pracovníka v organizační struktuře společnosti (ředitel, vedoucí a jiní),
- role neformální - vyplývající z osobních vztahů mezi pracovníky (přítel, manžel).
Klíčová slova:
teórie řízení
motivace
osobní management
organizační struktury
knowledge management
podnikání
Obsah:
- Základy a teórie řízení
Vztahy s veřejností
Motivace a vedení
Osobní management
Organizační struktury
Typy řízení
Time management
Knowledge management
Jak začít podnikání