Případová studie - Trh mobilních telefonů
Popis:
Charakterizujte trh mobilních telefonů pomocí kvantitativních ukazatelů. Kdo je nyní tržním leaderem ve světovém a evropském měřítku? Jak vypadá situace na českém trhu?
Statistická data - celosvětový trh
» r. 2014
• chytré telefony představovaly 2/3 všech prodaných telefonů
• celkově prodáno 1,2 miliardy chytrých telefonů (o 28,4 % více než v r. 2013)
• celkem prodáno 1,9 miliardy mobilních telefonů (meziroční nárůst o 3,9 %)
Klíčová slova:
celosvětový trh
statistická data
konkurenční výhoda
mobilní telefony
technologický pokrok
historie mobilních telefonů
Obsah:
- Statistická data - celosvětový trh
Celosvětové prodeje a tržní podíly výrobců smartphonů - srovnání Q3 2014 a 2015
Podíly na zisku generovaných celosvětovým trhem se smartphony
Celosvětové prodeje chytrých telefonů dle operačních systémů
Statistická data - západoevropský trh
Srovnání největších výrobců mobilních telefonů v západní Evropě za r. 2014
Statistické údaje - český trh
Tržní leadeři
Pokuste se definovat zdroje konkurenční výhody pro značky mobilních telefonů. Doložte příklady.
Nákladová konkurenční výhoda
Diferenciační konkurenční výhoda
Marketingová konkurenční výhoda
Zdroje konkurenčních výhod
7. Popište inovační proces na trhu mobilních telefonů.
Inovační proces- první mobilní telefon
Inovační proces - technologický pokrok
Historie mobilních telefonů
Zdroje
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.