Psychologie kreativity - prezentace
«»
Popis:
- Schopnost pohotově nacházet nové způsoby jak přistupovat k řešení problémů a uspořádávat látku (aranžování výkladní skříně → skládání symfonie)
- Nejvyšší specifický lidský způsob řešení problému
- Činnost člověka, vytvářející nové materiální a duchovní hodnoty, jež mají společenský význam
- Schopnost rozpoznat závažnost problému nebo tématu, kt. Ležely bez povšimnutí často po mnoho let ostatním lidem přímo na očích (Pavlovův postřeh, že psi slinili už při zaslechnutí kroků zřízence přinášejícího jim potravu.)
- Senzitivita k problémům - vnímání, vyhledávání
- Fluence - plynulost - schopnost produkovat ↑ množství myšlenek
- Flexibilita - odlišné myšlenky, přístupy
- Elaborace - pečlivé vypracování myšlenek
- Redefinice - schopnost definovat jiným způsobem
Klíčová slova:
psychologie
kreativita
tvořivost
divergentní myšlení
škola
podpora
rozvoj
Obsah:
- Psychologie kreativity
Kreativita = komplex schopností
Příklady dělení tvořivosti
Počátky tvořivé aktivity
Stadia tvůrčího výkonu
Zkoušky divergentního myšlení
Hodnocení zkoušek divergentního myšlení
Tvořivost a škola
Organizace práce ve třídě
Podpora tvůrčího učení
Negativní působení na rozvoj tvořivosti
Použitá literatura
Zdroje:
- Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Příručka pro učitele. Praha: Portál, 2003.
- Kusák, P., Dvořílek, P.: Pedagogická psychologie A. Olomouc: Univ. Plackého, 1998.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.