Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Tržní rovnováha a dokonalá konkurence

«»
Přípona
.pdf
Typ
prezentace
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
6697
Poslední úprava
05.10.2015
Zobrazeno
423 x
Autor:
blackmagic
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vymezení dokonalé konkurence
• Vymezení pojmu dokonalá konkurence zahrnuje 3 podmínky, abychom mohly považovat trh za dokonale konkurenční:
• Dokonalá informovanost kupujících
• Nulové náklady na změnu dodavatele
• Homogenní produkt
• Nesplnění jediné z výše uvedených podmínek mění trh v nedokonale konkurenční.

Vymezení dokonalé konkurence
Dokonalá informovanost kupujících - tato podmínka bývá splněna pouze na územně centralizovaných trzích, jako jsou například burzy.V případě trhů územně rozptýlených, jako jsou např. restaurační služby, hotely, cukrárny atp. nemívají kupující k dispozici všechny informace.
Nulové náklady na změnu dodavatele - pokud se rozhodne kupující změnit dodavatele, tak jej tato změna nic nestojí žádné dodatečné náklady…Ve skutečnosti však spotřebitel např. musí vynaložit minimálně čas na změnu dodavatele (a také náklady na „průzkum“ trhu).
Homogenní produkt - spotřebitel se rozhoduje o koupi výrobku výlučně podle ceny, nebere v úvahu jiná hlediska, např. kvalitu výrobku či pověst firmy. Tuto podmínku splňuje jen málo výrobků a služeb, téměř všechny výrobky spotřebního průmyslu a služby jsou heterogenním produktem (důvodem je i to, že výrobci se chtějí odlišit od konkurence). Homogenní trhy jsou obvykle trhy zemědělských plodin nebo surovin.

Klíčová slova:

konkurence

tržní rovnováha

rovnovážná cena

výhody

přebytek

výrobce


O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše