Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Úvod do strategického řízení

«»
Přípona
.pptx
Typ
prezentace
Stažené
0 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
11035
Poslední úprava
07.11.2017
Zobrazeno
871 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Východiska

• Někteří odborníci odhadují, že rozhodování uskutečňovaná na strategické úrovni řízení ovlivňují úspěšnost podnikání až z 80%.
• V konkrétních přístupech k řešení praktických problémů strategického řízení však již tato shoda zdaleka neexistuje.
• V literatuře lze nalézt značné množství pojetí, přístupů a konceptů strategického řízení, z nichž většinou není možno formulovat obecně platné závěry stran jejich úspěšnosti při praktické aplikaci.

Požadavky na strategii

• Strategie míří do vzdálenější budoucnosti.
• Strategie by měla firmě zajistit specifickou konkurenční výhodu.
• Strategie určuje především základní parametry podnikání, soubor výrobků, služeb, objem výroby, trhy atd.
• Strategie by měla sledovat dosažení souladu mezi aktivitami firmy a jejím prostředím.
• Strategie má stavět na klíčových zdrojích a schopnostech (angl. competencies) firmy.
• Strategie by měla vymezovat základní způsoby zajištění zdrojů potřebných pro realizaci strategie.
• Strategie zásadním způsobem určuje úkoly taktické a operativní úrovni řízení.
• Strategie musí zohledňovat i firemní hodnoty, očekávání „stakeholderů“ a firemní kulturu.

Příklad formulace mise firmy

Naše podnikání musí vždy být:
• V souladu se zákony a s etikou podnikání
• Ohleduplné k životnímu prostředí
Management je povinen:
• Zajistit zaměstnancům firmy zdravé pracovní podmínky a mzdy, umožňující žít jim a jejich rodinám důstojným a zdravým životním stylem
• Podnikání řídit tak, aby pracovníci byli k firmě loajální, aby firma udržovala dobré vztahy se svým okolím a byla z dlouhodobého hlediska zisková.

Klíčová slova:

strategie

podnikatelské strategie

okolí firmy

analýza odvětví

konkurence

segmentace

atraktivita



Obsah:
  • Východiska
    Požadavky na strategii
    Příklad formulace mise firmy
    Cyklus strategického řízení
    Informace pro formulace strategie
    Proces formulace podnikové strategie
    Obsah podnikatelské strategie
    Obsah business strategie
    Vnější prostředí- okolí firmy
    Okolí firmy
    SLEPT
    Analýza zájmových skupin
    ...
    ...
    ...
    Oborové okolí firmy
    Analýza odvětví
    Analýza ekonomických charakteristik odvětví
    Analýza hybných sil odvětví
    Porterův model
    Konkurence
    Strategické mapy v odvětví
    Základní charakteristiky konkurence
    Analýza trhu
    Segmentace trhu
    Atraktivita trhu
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše