Vídeňská škola - Edelberg, Thausing, Wickhoff...
«»
Popis:
Hlavní zásady školy:
- zvýšené nároky na vědeckost kritické metody
- idea jednotného nepřerušovaného vývoje- žádné úpadkové období
- rehabilitace uměleckých epoch, považovaných dříve za úpadkové (pozdně římské umění, manýrismus, barok)
- důraz na vztah umění a jeho historickou určenost místa
- Zájem o muzejní práci a památkovou péči
- Prostřednictvím žáků a následovníků měla tato škola mimořádný význam pro rozvoj dějin umění v Čechách - Birnbaum, Kramář, Matějček
Klíčová slova:
vídeňská škola
Thausing
Edelberg
Wickhoff
rehabilitace
památky
muzejnictví
restauratorství
Obsah:
- Rudolf Eitelberger von Edelberg
Moritz Thausing
Franz Wickhoff
Alois Riegl
Max Dvořák
Julius von Schlosser
Zdroje:
- PAVEL Jakub: Dějiny památkové péče v českých zemích v 19. století. Od osvícenství do první světové války, in: Sborník archivních prací XXV, 1975
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.