Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Výukové metody

«»
Přípona
.pdf
Typ
prezentace
Stažené
0 x
Velikost
0,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
10611
Poslední úprava
08.08.2017
Zobrazeno
969 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Kritéria pro didaktickou účinnost výukové metody:

1. Předává informace a dovednosti obsahově nezkreslené.
2. Je formativně účinná, tj. rozvíjí poznávací procesy.
3. Je racionálně a emotivně působivá, tj. strhne, aktivuje žáka kprožitku učení a poznávání.
4. Respektuje systém vědy a poznání.
5. Je výchovná, tj. rozvíjí morální, sociální, pracovní a estetický profil žáka.
6. Je přirozená ve svém průběhu i důsledcích.
7. Je použitelná vpráci, ve skutečném životě, přibližuje školu životu.
8. Je adekvátní žákům.
9. Je adekvátní učiteli.
10. Je didakticky ekonomická.
11. Je hygienická.

Klasifikace metod výuky - dělení I

• Klasifikace metod výuky podle I. J. Lerneravychází zcharakteru poznávacích činností žáka.

Informačně - receptivní metoda
• Spočívá vpředávání hotových informací učitelem a její vnímání a zapamatování žáky. Realizuje se formou výkladu, vysvětlováním, popisem; pomocí tištěného textu, učebních pomůcek (obrazů), demonstračních pokusů, poslechem atd.

Klíčová slova:

didakticka účinnost

výukové metody

klasifikace metody

výuka

slovní metoda



Obsah:
  • Kritéria pro didaktickou účinnost výukové metody:
    Klasifikace metod výuky - dělení I
    Klasifikace metod výuky - dělení II
    Stručná charakteristika některých metod výuky
    Metody slovní
    Další výukové metody
    Klíčové pojmy
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše