Popis:
Kritéria pro didaktickou účinnost výukové metody:
1. Předává informace a dovednosti obsahově nezkreslené.
2. Je formativně účinná, tj. rozvíjí poznávací procesy.
3. Je racionálně a emotivně působivá, tj. strhne, aktivuje žáka kprožitku učení a poznávání.
4. Respektuje systém vědy a poznání.
5. Je výchovná, tj. rozvíjí morální, sociální, pracovní a estetický profil žáka.
6. Je přirozená ve svém průběhu i důsledcích.
7. Je použitelná vpráci, ve skutečném životě, přibližuje školu životu.
8. Je adekvátní žákům.
9. Je adekvátní učiteli.
10. Je didakticky ekonomická.
11. Je hygienická.
Klasifikace metod výuky - dělení I
• Klasifikace metod výuky podle I. J. Lerneravychází zcharakteru poznávacích činností žáka.
Informačně - receptivní metoda
• Spočívá vpředávání hotových informací učitelem a její vnímání a zapamatování žáky. Realizuje se formou výkladu, vysvětlováním, popisem; pomocí tištěného textu, učebních pomůcek (obrazů), demonstračních pokusů, poslechem atd.
Klíčová slova:
didakticka účinnost
výukové metody
klasifikace metody
výuka
slovní metoda
Obsah:
- Kritéria pro didaktickou účinnost výukové metody:
Klasifikace metod výuky - dělení I
Klasifikace metod výuky - dělení II
Stručná charakteristika některých metod výuky
Metody slovní
Další výukové metody
Klíčové pojmy