Zákony učení - prezentace
«»
Popis:
Obecné zákony učení
1. V průběhu učení se opakované výkony jedince přibližují k cílové podobě výkonu.
2. Zdokonalování výkonu v průběhu učení je určováno soustavou autoregulačních procesů a zdokonalováním této soustavy.
3. Učení závisí na motivaci, výsledcích předchozího učení, vlastnostech jedince, jeho přítomném stavu, vnějších podmínkách a vzájemném působení vnějších a vnitřních činitelů. (Čáp, 1993)
Někteří autoři (např. L. Ďurič) mezi základní zákony zařazují i zákon transferu.
Motivace
- Z lat. movere = hýbati se = vnitřní pohnutka
- Motivace provází člověka v každodenních činnostech a je důležitá pro dosažení a uspokojení potřeb.
- Odborných definic motivace je více - např.: „Motivace je proces aktivace chování, udržování, aktivity a řízení vzorce aktivity“.
„Motivace je proces energetizace řízení a udržování chování (jednání)“.
Klíčová slova:
zákony učení
motivace
opakování
zpětná vazba
transfer
interference
Obsah:
- Obecné zákony učení
Motivace
Maslowova hierarchie potřeb:
Motivace = naladění
Opakování
„Ebbinghausova křivka zapomínání“
Metody opakování
Opakování a jeho rozložení v čase
Zpětná vazba
Zpětná vazba v senzomotorickém učení
Transfer:
Dělení transferu:
TYPY transferu:
Interference:
Druhy interference:
Literatura:
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.