Závady (dificility) a poruchy chování ve škole
«»
Popis:
Dificility (dle Kohoutka)
- nesplňují všechna kriteria pro poruchy v MKN
- hraniční závady, nikoliv jednoznačně patologické
- bývají krátkodobější
- projevy méně intenzivní
- podmíněné spíše situačně a sociálně
- zcela nebo částečně reverzibilní - reagují adekvátně již na pedagogickou péči
1. Zvýšená psychická tenze.
2. Lehká psychomotorická instabilita.
3. Infantilismus.
4. Pedagogicky anormativní chování.
5. Intropunitivní zaměření osobnosti.
6. Parciální nedostatky řeči a poznávacích procesů.
7. Závady motoriky a praxie.
8. Sociální zanedbanost.
9. Subnorma intelektu.
10. Maladaptivní studijní a profesní orientace.
Klíčová slova:
poruchy
chování
dificility
Lhaní
záškoláctví
šikana
krádež
Obsah:
- Rozdíl mezi problémem a poruchou
Dificility (dle Kohoutka)
Poruchy chování
PCH spojené s problémy v pozornosti
Lhaní
Krádež
Záškoláctví
Šikana
Podpora uvnitř školy
Zdroje
Zdroje:
- KOHOUTEK, Rudolf. Základy pedagogické psychologie. Brno : Cerm, 1996. 184 s. ISBN 808586794X
- VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2008. 136 s. ISBN 9788021045736
- VÁGNEROVÁ, Marie: Psychopatologie pro pomáhající profese 3. vyd. Praha: Portál, 2002. 444s. ISBN 80-7178-678-0
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.