Popis:
Úvod do problému
Cílem této práce je zvolit vhodný problém a navrhnout jeho řešení v oblasti databází. Toto řešení implementovat dvěma způsoby a to relačně a objektově. Výsledek práce je porovnání obou přístupů.
Tato práce se zabývá firemní kantýnou, ve které si zákazníci(zaměstnanci firem v ramci technologického parku) mohou nakoupit jídlo a pití. K tomu, aby bylo možné nakupovat, se musí zaměstnanec zaregistrovat, resp. musí být do databáze vloženy jeho osobní údaje a číslo zaměstnanecké karty. Také si musí nabít kredit, který slouží k úhradě nákupu. Nákup nelze uskutečnit bez zaměstnance, který zajišťuje chod kantýny, a také musí být zakoupen alespoň jeden kus zboží, které je předmětem prodeje.
Klíčová slova:
konceptuální model
informační systémy
databázy
dotazy
omezení
data
select
Obsah:
- Obsah
Úvod do problému 3
Konceptuální model 4
Data 6
RDBM 6
OODB 8
Závěr 14