Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Marketingový plán

«»
Přípona
.doc
Typ
projekt
Stažené
4 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
2117
Poslední úprava
11.10.2013
Zobrazeno
1 510 x
Autor:
redsun
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:

Firemní marketingové plány se mohou lišit jeden od druhého – podle typu firmy, její velikosti, oblasti, ve které podniká, nebo podle toho, v jaké fázi vývoje se firma nachází. 

Typický marketingový plán pro malou firmu by měl obsahovat následující kapitoly :

1. Celkové shrnutí - představení firmy a jejího podnikání, hlavních cílů a strategií pro období, pro které je marketingový plán připravován. Je určitým náčrtem představy, který je následně rozpracován   v jednotlivých kapitolách marketingového plánu. 


2. Situační analýza - rozbory současného stavu podnikání. Jedná se o důkladnou analýzu firmy a její nabídky, aktuální situace na trhu (zákazníci, konkurence, vnější podmínky). Vhodné podklady pro tyto analýzy zajišťuje marketingový výzkum, kdy podnikatel sám nebo za pomoci externí firmy zjišťuje potřebné informace o trhu. 
Pomocí tzv. SWOT analýzy je možno analyzovat sebe samotného, svou vlastní firnu. STEEP analýzou zjišťujeme podstatné informace o tzv. vzdáleném prostředí a Porterovou analýzou získáváme informace o blízkém – konkurenčním prostředí.

Vnější (vzdálené) prostředí zahrnuje mnohé oblasti, které mohou mít vliv na podnikání. Zaměřujeme se na ty, které jsou pro nás nejdůležitější:
- vývoj ekonomiky - podnikání v ekonomicky příznivém prostředí (může ovlivnit podnikání velmi významně - jsou roky, kdy se všechno daří, a jiné, kdy obchody stagnují, konkurence se zostřuje, a cílem se stává přežití firmy),
- technologické změny a produktové inovace,
- státní a vládní zásahy,
- životní prostředí,
- bariéry vstupu nového konkurenta (kapitálové, legislativní, znalostní).

Z poznatků získaných analýzou konkurence a podnikatelského prostředí vybereme na závěr ty nejvýznamnější a popíšeme je v příslušném odstavci marketingového plánu. 
Plán je pracovním dokumentem, v průběhu roku se k této analýze lze vracet, revidovat ji a přijímat potřebná opatření.

Klíčová slova:

vlastní návrh

programy

rozpočet

kontrola

swot



Obsah:
  • 1. Celkové shrnutí
    2. Situační analýza
    3. Marketingové cíle
    4. Marketingová strategie
    5. Akční programy
    6. Rozpočet
    7. Systém měření a kontroly
    8. Přílohy

    Vlastní návrh marketingového plánu
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše