Popis:
Marketingový výzkum spočívá ve specifikaci, shromažďování, analýze a interpretaci informací, které umožňují porozumět trhu, na kterém podnik podniká nebo hodlá podnikat, identifikovat problémy, spojené s podnikáním na tomto trhu, a identifikovat příležitosti, které se na něm pro podnikání vyskytují nebo mohou vyskytnout, a formulovat směry marketingové činnosti a hodnotit její výsledky.
Marketingový výzkum se uplatňuje v řadě různých aplikací. K nejčastějším formám aplikace marketingového výzkumu patří: výzkum trhu, který se zabývá zkoumáním rozsahu, umístění a charakteristik trhu, analýzou trhu a prognózováním vývoje na trhu výrobkový výzkum, zaměřený na otázky spotřebitelské akceptace existujících nebo nových výrobků a na specifikaci charakteristik výrobků, kterými by se měly vyznačovat z hlediska potřeb a požadavků spotřebitelů. výzkum propagace, který se zaměřuje především na hodnocení a měření účinnosti propagace a rovněž na výběr nejvhodnějších propagačních médií. Předmětem marketingového výzkumu může být i výzkum marketingových cest, který zabezpečuje informace nezbytné pro stanovení racionálních cest a účinných metod prodeje, nebo výzkum cen, poskytující podklady pro řešení otázek cenové politiky a pro cenovou tvorbu, popř. může jít o jiné aplikace.
Klíčová slova:
marketing
výzkum
konkurence
kvantitativní výzkum
kvalita
metódy
Obsah:
- Účelem marketingového výzkumu může být:
Typy marketingového výzkumu
KVANTITATIVNÍ VÝZKUMY
CATI výzkumy
CAPI výzkum
Omnibus
Typy analýz kvantitativních výzkumů
KVALITATIVNÍ VÝZKUMY
Desk research
Expertní rozhovory
Focus groups (skupinové diskuse)
ZVLÁŠTNÍ METODY VÝZKUMŮ
Test mystery shopping
Test mystery calling
Price set, Premax