Popis:
Chce-li odborník pracovat efektivne a být „na špici“ oboru, potrebuje odborné informace. Nezáleží už, myslíme-li odborníkovu úroven regionální, evropskou ci svetovou. Vezmeme-li v úvahu uživatelskou kategorii, muže být odborník napríklad výzkumným pracovníkem, pedagogem, studentem, manažerem nebo obchodníkem, anebo i kombinovane vším. Pro nejruznejší kategorie odborníku existují specifické informace, i když samy kategorie informací se prekrývají, tak jako se prekrývají profese a role odborníku.
Informacní zdroje relevantní pro problematiku CI (pojem je podrobne vysvetlen pro ty, kterí jeji ješte neznají, níže v textu) se na Internetu vyskytují prímo, anebo se k temto zdrojum lze dostat prostrednictvím Internetu tak, že použijeme této síte sítí (Internet není jednolitou sítí, ale skládá se ze vzájemne propojených stovek a tisícu sítí po celém svete) pouze jako telekomunikacní cestu (tedy jakési „prítokové potrubí“ k systému), abychom se k temto informacím pripojili. Máme na mysli profesionální a komercní databázová centra, která obsahují tisíce databází s milióny dokumentu a ke kterým se dostaneme zejména díky protokolu Telnet nebo pres WWW rozhraní. WWW prístup k databázovým zdrojum je v souladu s posledními trendy, které se orientují na maximálne prívetivé uživatelské rozhraní. Informacní systémy a databázové zdroje, ke kterým se dríve i dnes dalo „doplouvat“ jen díky komercním telekomunikacním sítím (napr. DATEX-P, NEXTEL, TYMNET, SPRINTNET ), se tak díky Internetu stávají lépe a rychleji prístupnými širšímu okruhu uživatelu.
Klíčová slova:
internet
komunikace
business
kancelář
bankovní informace
Obsah:
- Úvod
Internet jako nástroj komunikace ve sfére „business“
Nedostatky Internetu
Zdroje pro CI, BI, MI
Polopublikované“ zdroje aneb co je „grey literature“
Publikované informace
Kancelárské, bankovní a kreditní informace
Kancelárské informace
Kreditní informace
Další typy informací pro CI
Záver
POUŽITÁ LITERATURA
Zdroje:
- BABKA, M.: Kde a jak hledat informace o firmách. Praha, Management Press 1994. 176 s.
- BURCÍK, V.: Od Corporate Identity k IdNetity. In: CS Online ´97. 11. Konference s mezinárodní úcastí. 10.-12.jún 1997. Vyhne, SR. Bratislava, Slovnaft 1997, s.50-54.
- KOTOUCOVÁ, J.: Využití databázového centra pri overování nových zahranicních výrobku. Infocus, 1, 1995, c.8, s.211-212.
- LESCHER, J.F.: Online market research. Cost-Effective searching of the Internet and online databases. New York, Addison-Wesley Publ. Comp. 1995. xvii, 269 s.
- LEVINSON, J.C. - RUBIN, CH.: Guerrilla marketing on the Internet. The complete guide to making money on-line. London, Judy Piatkus Publisher 1996. xiii, 304 s.
- LEVINSON, J.C. - RUBIN, CH.: Guerrilla marketing online attack. 100 low-cost, high-impact strategies for creating profits on the Internet. London, Judy Piatkus Publishers 1996. xxi, 183 s.
- MAKULOVÁ, S.: Sprievodca po Internete alebo Internet od A po Z. Bratislava, EL&T 1997. 471 s.
- MOCKER, H. - MOCKER, U.: Intranet - Internet im betrieblichen Einsatz: Grundlagen, Umsetzung, Praxisbeispiele. Frechen, DATASKONTEXT Fachverlag 1997. 249 s.
- PAPÍK, R.: On-line báze dat a marketing - osvedcená (a nutná) symbióza. Marketing & Komunikace, 6, 1995, c.5, s.3-6.
- PAPÍK, R. - MICHALÍK, P. - MICHALÍK, P. - NOVÁCEK, P.: Internet - ekonomické, marketingové a financní aplikace. Strategie vyhledávání a prezentace. Praha, Ekopress 1998. 220 s.
- RAEDER, A.: Finding engineering information. Searcher, 4, 1996, c.2, s.10,12,14,16-20.
- VANO, M.: Informacné služby a zdroje Internetu pre oblas marketingu a obchodu. In: Internet v riadení a obchode firmy. Zbornik z 3.medzinárodnej konferencie konanej v dnoch 2. až 3. októbra 1997 v Bratislave. Bratislava, EL&T 1997, s.91-104.
- VYMETAL, J. - ŠILHÁNEK, J.: Informacní stredisko ve firemní praxi. Ostrava, Montanex 1996. 131 s.
- WEISS, A.: Online sources for competitor information. In: Online Information 96 Proceedings. 20th International Online Information Meeting, London 3-5 December 1996. Oxford, Learned Information Europe, s.391-396.s