Popis:
Úvod
V současné době se školy potýkají s problémem získání studentů v důsledku slabých ročníků a především rapidnímu pádu počtu narozených dětí v devadesátých letech. Tyto dopady můžeme pozorovat jak na středních, tak i vysokých školách. Konkurence mezi školami je stále vyšší, a tak se hledají nové způsoby, jak získat více studentů právě na své fakulty.
V rámci předmětu Projektové řízení bylo naším úkolem zpracovat určitou část. Naše skupina, složena z výše uvedených studentek, si za své vybrala téma č. 3 Návrh soutěže pro oslovené střední školy.
Důvod, proč jsme si toto téma zvolili, byl prostý - soutěže má spousta mladých lidí v oblibě. Otevírají jim více příležitostí, jak se profesně prosadit v dnešním konkurenčním prostředí a získat nové zkušenosti. Dále jsme v tomto tématu viděli možnost realizování se prostřednictvím kreativních návrhů, a z našeho pohledu se jedná o zajímavou formu, jak se může naše univerzita přiblížit středoškolským studentům a získat je tak pro studium právě na Technické univerzitě v Liberci.
Rádi bychom tedy touto soutěží přispěli k propagaci školy směrem k budoucím studentům a alespoň částečně jim přiblížili, co v budoucnu může být předmětem jejich studia, pokud si zvolí daný obor. Jako motivací byly určeny hodnotné ceny, podle nás velmi zajímavé pro námi zvolenou cílovou skupinu - což jsou mladí lidé využívající při studiu moderní technologie. A dále usnadnění a lepší startovní podmínky v průběhu přijímacího řízení.
Základní informace o projektu
Náš projekt jsme se rozhodli pojmenovat Den D na TUL, protože toto pojmenování jsme považovali za jednoznačně výstižné a příhodné. Hlavním důvodem pro zvolení tohoto názvu byla skutečnost, že všichni účastníci, kteří se umístí na předních pozicích, získají jako odměnu možnost strávit den na Technické univerzitě v Liberci spolu s představiteli ekonomické fakulty a jejími studenty.
Příležitostně tak mohou na jeden den získat status studenta vysoké školy, seznámit se s prostředím, nasát atmosféru Liberce a rozšířit si povědomí o průběhu běžného dne studenta na univerzitě. Tím můžeme docílit toho, že dané studenty naše škola natolik osloví, že si ji v budoucnu vyberou jako svou prioritu. Což je naším cílem, oslovit studenty středních škol. Tedy především získat novou perspektivní “krev” do našich řad. Více informací o průběhu námi vypracované soutěže bude specifikováno níže, kde naleznete informace o pravidlech soutěže a také o námi navrhovaných odměnách.
Klíčová slova:
projektové řízení
ekonomika
management
propagace
střední škola
informatika
Obsah:
- 1 Úvod 3
2 Základní informace o projektu 4
3 Popis vypracovávání projektu (použité metody a praktiky) 5
4 Úvodní řeč k soutěži 5
5 Charakteristika soutěže 6
6 Specifikace soutěžních témat pro následující obory 7
6.1 Podniková ekonomika 7
6.2 Ekonomika a management mezinárodního obchodu 7
6.3 Ekonomika a management služeb 8
6.4 Manažerská informatika 8
7 Zdůvodnění výběru jednotlivých soutěží 9
7.1 Podniková ekonomika 9
7.2 Ekonomika a management mezinárodního obchodu 9
7.3 Ekonomika a management služeb 9
7.4 Manažerská informatika 9
8 Propagace soutěže 10
9 Náklady a rozpočet 11
10 Pravidla soutěže 12
11 Leták a brožura 13
12 Vyhodnocení soutěže 14
13 Odměny 15
14 Závěr 16
15 Přílohy 17
15.1 Screen modelových facebookových stránek pro propagaci 17
15.2 Screen modelové facebookové údálosti pro propagaci 18
15.3 Plakát s informacemi o soutěži 19
15.4 Propagační brožurka s informacemi pro soutěžící (vnější strana a vnitřní strana) 20
15.5 Přihláška do soutěže 21
15.6 Hodnotící formulář 22
+ prezentace
+ přihláška do soutěže