Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Porterova analýza pěti sil - Online prodej potravin, nápojů a drogerie s expres rozvozem

«»
Přípona
.docx
Typ
projekt
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11147
Poslední úprava
27.11.2017
Zobrazeno
1 112 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Konkurenční ring
Na trhu působí 13 online supermarketů, přičemž rozvozem jsou obsazena hlavně velká města (Praha, Brno, Plzeň,…). Existují i lokální online supermarkety (např. Ostravsko, Náchodsko), ale je stále velký počet krajských měst a i menších obcí, kde online markety nerozváží - vzniká zde prostor pro nové konkurenty, kteří by vyplnili mezeru na trhu.
Ovlivnění ceny ve velkých městech: cena produktů je ovlivněna konkurencí působící v již obsazených oblastech, ale pokud by online supermarket rozvážel i do zatím neobsazených lokalit, cena produktu ovlivněna nebude.

2. Potenciální substituty
Substitutem produktu online supermarketu je sortiment kamenného obchodu, odlišnost je právě v rozvozu. Rozvozová služba se dá nahradit tím, že zákazník půjde do obchodu pěšky. Struktura sortimentu online supermarketů je velice podobná, až identická, proto se z hlediska produktů dá nahradit v podstatě všechno, v čemž zaniká atraktivita tohoto odvětví.
Z důvodu velkého počtu substitutů jsou ceny tlačeny dolů.

3. Noví konkurenti
Jde o nové, rychle se rozvíjející, moderní odvětví s rostoucím trendem. Z tohoto důvodu je logické se obávat příchodu nové konkurence, kterému nahrávají i případné geografické mezery na trhu. Jedinou bariérou, které brání vstupu do odvětví, jsou technologické podmínky, týkající se rozvozu a celého rozvozového procesu.
Konkurenti, kteří svým rozvozem obsadí doposud volné oblasti, mohou získat výhodu a je to pro ně příležitostí, pro již existující konkurenty jde, ale o hrozbu. Vstup nových konkurentů může zároveň způsobit snižování cen (cenovou soutěž/válku).

Klíčová slova:

konkurenční ring

substituty

dodavatelé

zákazníci

porterova analýza

online prodje



Obsah:
  • 1. Konkurenční ring
    2. Potenciální substituty
    3. Noví konkurenti
    4. Dodavatelé
    5. Zákazníci
    Závěrečný komentář:
    Vybrané zdroje:

Zdroje:
  • TICHÁ, Ivana a Jan HRON. Strategické řízení. Vyd. 1. Praha. ISBN 80-213-0922-9.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše