Popis:
V roce 2005 dojde k velkým změnám v účetní praxi. Hlavní z nich je ta, že v tomto roce Česká republika (dohromady s ostatními členskými zeměmi EU) zavede evropské Mezinárodní standarty pro účetnictví a finanční výkaznictví (dříve známé jako Mezinárodní účetní standarty) neboli IFRS. Všechny společnosti v EU, jejichž akcie budou obchodovatelné na evropských burzách budou muset vykazovat finanční výsledky dle evropských mezinárodních standartů IFRS. Pro finančně a majetkově propojené společnosti (dceřinné, sesterské, mateřské společnosti) sídlící mimo EU, nebude platit podmínka vykazování finančních výsledků dle standartů IFRS, avšak budou muset provádět konsolidaci účetnictví, finanční výsledků a výkazů.
Všechny společnosti v USA, jejichž akcie jsou obchodovatelné na amerických burzách musí již dnes vykazovat finanční výsledky dle amerických mezinárodních standartů US GAAP. Nutnost konsolidace finančních výsledků u finančně a majetkově propojené společností platí i pro standarty US GAAP.
IFRS a US GAAP ve skutečnosti nejsou dva různé systémy, ale jsou dvěma interpretacemi jednoho systému. A to systému GAAP (Generally Accepted Accounting Principles) neboli Všeobecně uznávané účetní zásady), stejného systému, který používají Velká Británie, Kanada, Austrálie, Irsko, Hong Kong, Nový Zéland a řada dalších zemí. Jediný rozdíl mezi IFRS a US GAAP tak spočívá v tom, že jeden systém je psaný tak, aby se dal aplikovat v každé zemi po celém světě (IFRS), zatímco ten druhý je psaný pro to, aby se aplikoval v jedné konkrétní zemi (US GAAP).
Americké účetní standarty US GAAP a evropské účetní standarty IFRS jsou srovnatelné a instituce, které je spravují, se snaží o jejich sbližování. V budoucnu se však budou stále používat, jak evropské, tak i americké standarty. Důvodem jsou příliš specifické podmínky a požadavky amerických investorů a zvyklosti na amerických obchodních burzách.
Klíčová slova:
makroprostředí
analýza STEP
konkurence
swot analýza
marketingová strategie
klíčové faktory
finanční analýza
Obsah:
- Úvod
• Charakteristika makroprostředí
• Analýza STEP
• Analýza atraktivity odvětví
• Analýza konkurence
• SWOT analýza
• Maketingová strategie
• Klíčové faktory úspěchu
• Finanční analýza