Popis:
2 Charakteristika školy
2.1 Úplnost a velikost školy
Základní škola Fryšták je plně organizovanou školou s devíti postupnými ročníky. Celková kapacita školy je 500 žáků. Výuka je organizována do deseti tříd na prvním stupni a osmi tříd na druhém stupni. Škola je přirozeně spádovou pro okolní obce. Dopravně je dostupná autobusovými spoji. Škola zřizuje obvykle tři oddělení školní družiny a školní jídelnu.
2.2 Materiální, prostorové, technické a hygienické vybavení školy
Výuka probíhá v kmenových učebnách a v 7 odborných učebnách, tj. dvě počítačové učebny, učebna cizích jazyků, přírodopisu, fyziky a chemie, hudební výchovy a výtvarné výchovy. Škola disponuje malou tělocvičnou, proto si pro výuku tělesné výchovy pronajímá prostory nedaleké sokolovny. Pro výuku předmětu Pracovní činnosti a volnočasové aktivity je ve škole zřízena dílna a cvičná kuchyně. V areálu školy se nachází polyfunkční hřiště, které je vlastnictvím Města Fryšták, dvůr a zahrada. Školní družina využívá k provozu tři samostatné místnosti. V budově školy je umístěna kuchyně se školní jídelnou.
Technické a provozní vybavení pro vyučování je na standardní úrovni. Průběžně dochází k obměně učebních pomůcek, modernizaci počítačů a další audiovizuální techniky.
Hygienické zázemí je také na standardní úrovni. Ve škole jsou umístěny sprchy, které jsou k dispozici jak žákům, tak zaměstnancům školy a osobám, které si pronajímají školní prostory. Na všech toaletách je k dispozici toaletní papír, tekuté mýdlo a osušovače.
Klíčová slova:
charakteristika
učební plán
učební osnovy
matematika
informační technologie
svět práce
Obsah:
- 1 Identifikační údaje 2
2 Charakteristika školy 3
2.1 Úplnost a velikost školy 3
2.2 Materiální, prostorové, technické a hygienické vybavení školy 3
2.3 Charakteristika pedagogického sboru 3
2.4 Spolupráce s rodiči a jinými subjekty 3
3 Charakteristika ŠVP 5
3.1 Zaměření školy 5
3.2 Výchovné a vzdělávací strategie 5
3.3 Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 6
3.4 Zabezpečení výuky žáků mimořádně nadaných 7
3.5 Začlenění průřezových témat 8
4 Učební plán 15
4.1 1. stupeň 15
4.2 2. stupeň 17
4.3 2. stupeň, školní rok 2013/2014 19
4.4 2. stupeň, školní rok 2014/2015 21
5 Učební osnovy 23
5.1 Jazyk a jazyková komunikace 23
5.1.1 Český jazyk a literatura 23
5.1.2 Seminář z českého jazyka 58
5.1.3 Anglický jazyk 60
5.1.4 Seminář z anglického jazyka 72
5.1.5 Německý jazyk 76
5.2 Matematika a její aplikace 84
5.2.1 Matematika 84
5.2.2 Seminář z matematiky 107
5.3 Informační a komunikační technologie 111
5.3.1 Informatika 111
5.3.2 Písemná a elektronická komunikace 114
5.4 Člověk a jeho svět 118
5.4.1 Prvouka 118
5.4.2 Vlastivěda 131
5.4.3 Přírodověda 136
5.5 Člověk a společnost 143
5.5.1 Dějepis 143
5.5.2 Občanská výchova 152
5.6 Člověk a příroda 163
5.6.1 Fyzika 163
5.6.2 Chemie 173
5.6.3 Přírodopis 179
5.6.4 Zeměpis 190
5.7 Umění a kultura 201
5.7.1 Hudební výchova 201
5.7.2 Výtvarná výchova 212
5.8 Člověk a zdraví 225
5.8.1 Výchova ke zdraví 225
5.8.2 Tělesná výchova 230
5.9 Člověk a svět práce 256
5.9.1 Pracovní činnosti 256
5.9.2 Volba povolání 271
6 Hodnocení žáků 274
6.1 Způsoby hodnocení 274
6.2 Pravidla pro hodnocení 274
6.3 Kritéria hodnocení 274
7 Autoevaluace školy 277