Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví
«»
Popis:
1. Obsah a cíle koncepce, její vztah k jiným koncepcím
1.1 Obsah koncepce
Návrh (ve struktuře a rozsahu dle Draft for the Content of the Operational Programme ze dne 14.3.2014) Operační program Doprava pro programové období 2014 - 2020 (dále též pouze OPD 2014 - 2020) je připravován v následujícím členění dle jednotlivých kapitol (viz obsah strategického dokumentu), přičemž struktura vychází z Metodického pokynu pro přípravu programových dokumentů pro programové období 2014-2020.
1.2 Strategie Operačního programu Doprava pro programové období 2014 - 2020
Základním koncepčním dokumentem pro strategii Operační program Doprava 2014 - 2020 je Dopravní politika České republiky pro období 2014 - 2020 s výhledem do roku 2050, jejímž účelem je především implementovat cíle a indikátory Evropské dopravní politiky a širší souvislosti v celém resortu dopravy. Podrobné rozpracování a implementace specifických cílů a podporovaných aktivit Dopravní politiky ČR je předmětem návazných strategických dokumentů.
Klíčová slova:
koncepce
stav životního prostředí
komunitární úroveň
monitorovací ukazovatele
veřejné zdraví
Obsah:
- Obsah
1. Obsah a cíle koncepce, její vztah k jiným koncepcím -9-
1.1 Obsah koncepce -9-
1.2 Strategie operačního programu doprava pro programové období 2014 - 2020 -10-
1.3 Metodický přístup vyhodnocení a aspekty koncepce významné z hlediska hodnocení vlivů koncepce na životní prostředí -11-
1.4 Cíle operačního programu doprava pro programové období 2014 - 2020 -12-
1.5. Pozice operačního programu doprava 2014 - 2020 v rámci hierarchie strategických dokumentů čr -14-
1.6 Vztah koncepce k jiným strategickým dokumentům -15-
Rozvojové směry dopravních koncepcí okolních států -16-
2. Informace o současném stavu životního prostředí v dotčeném území a jeho pravděpodobný vývoj bez provedení koncepce -19-
2.1 Vymezení dotčeného území -19-
2.2 Výčet dotčených územních samosprávných celků -19-
2.3 Základní charakteristika dotčeného území a jeho environmentálního stavu -19-
2.4 Pravděpodobný vývoj životního prostředí bez provedení koncepce -21-
3. Charakteristiky životního prostředí v oblastech, které by mohly být provedením koncepce významně zasaženy -22-
Klima -22-
Ovzduší -22-
VOda -26-
Půda -30-
Lesy -32-
Příroda a krajina -33-
Krajinný ráz -35-
Územní systém ekologické stability -37-
Staré ekologické zátěže a zátěže -37-
Odpady -37-
Hluk -39-
Kulturní památky -39-
VEřejné zdraví -39-
Základní dopravní infrastruktura -40-
4. Veškeré současné problémy životního prostředí, které jsou významné pro koncepci, zejména vztahující se k oblastem se zvláštním významem pro životní prostředí (např. oblasti vyžadující ochranu podle zvláštních právních předpisů) -43-
4.1 Problémy životního prostředí, které jsou významné pro koncepci -43-
4.2 Vyhodnocení vlivů koncepce operační program doprava pro období 2014 -2020 na evropsky významné lokality a ptačí oblasti, jejich předměty ochrany a celistvost soustavy natura 2000 -46-
4.3 Komentář k jednotlivým prioritním oblastem a investičním prioritám -49-
5. Cíle ochrany životního prostředí stanovené na mezinárodní, komunitární nebo vnitrostátní úrovni, které mají vztah ke koncepci, a způsob, jak byly tyto cíle vzaty v úvahu během její přípravy, zejména při porovnání variantních řešení -56-
6. Závažné vlivy (včetně sekundárních, synergických, kumulativních, krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých, trvalých a přechodných, pozitivních a negativních vlivů) navrhovaných variant koncepce na životní prostředí -60-
6.1 Vyhodnocení finančních alokací -101-
6.2 Přeshraniční vlivy -102-
7. Plánovaná opatření pro předcházení, snížení nebo kompenzaci všech závažných negativních vlivů na životní prostředí vyplývajících z provedení koncepce -103-
8. Výčet důvodů pro výběr zkoumaných variant a popis, jak bylo posuzování provedeno, včetně případných problémů při shromažďování požadovaných údajů (např. technické nedostatky nebo nedostatečné know-how) -103-
8.1 Výčet důvodů pro výběr zkoumaných variant -119-
8.2 Popis provedení posouzení na životní prostředí -120-
8.3 Problémy při shromažďování potřebných údajů -122-
8.4 Matice konfliktů velkých staveb s kritérii životního prostředí -123-
9. Stanovení monitorovacích ukazatelů (indikátorů) vlivu koncepce na životní prostředí -130-
10. Popis plánovaných opatření k eliminaci, minimalizaci a kompenzaci negativních vlivů zjištěných při provádění koncepce -131-
11. Stanovení indikátorů (kritérií) pro výběr projektu -132-
12. Vlivy koncepce na veřejné zdraví -134-
12.1 Přístup k hodnocení -134-
12.2 Vlastní hodnocení vlivu opd na veřejné zdraví -136-
12.3 Závěr -139-
13. Netechnické shrnutí výše uvedených údajů -141-
13.1 Obecná charakteristika -141-
13.2 Průběh posuzování -141-
13.3 Problémy pro shromažďování údajů -143-
13.4 Shrnutí výsledků vyhodnocení vlivů koncepce na životní prostředí a veřejné zdraví -144-
14. Souhrnné vypořádání vyjádření obdržených ke koncepci z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví -145-
14.1 Vypořádání doporučený (podmínek) definovaných v závěru zjišťovacího řízení -145-
14.2 Vypořádání písemných vyjádření ze strany dsú, dúsc, ngo a veřejnosti k oznámení koncepce operační program doprava pro programové období 2014 - 20120 -149-
15. Závěry a doporučení včetně návrhu stanoviska ke koncepci -180-
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.