Řízení značky ve finanční instituci
Popis:
Konkurence v moderních ekonomikách neustále roste. Značka (brand) se stala elementárním prvkem pro navigaci zákazníka a sehrává stále důležitější roli v marketingovém mixu. Většina moderních trhů se postupně přesouvá do stavu hyperkonkurence a jediným způsobem fungování firem v novém prostředí je rozvoj moderních marketingových strategií. Budování a řízení značky je v tomto procesu základním prvkem. Význam značky tak v 21. století nadále stoupá.
Hlavním úkolem řízení značky je vedle zvýšení přidané hodnoty produktu a udržení diferenciační výhody značky také rozvíjení tzv. „značkového myšlení“ a překonání tzv. „produktového myšlení“. Značkové myšlení je v současné době novým trendem přístupu ke značkám. Překonává značku jako nálepku na produkt a vše odvíjí od značky, která je považována za prvotní. Teprve v jejím rámci se produkt pohybuje. Produkt je východiskem i pro strategii řízení značky finanční instituce. Základem této strategie je výzkum doplněný o další interní a externí data, které upřesňují mantinely pro značku a eliminují riziko chyby. Důležitým bodem výzkumu je definování současné pozice značky a odhalení jejího dalšího možného potenciálu.
Klíčová slova:
řízení
značka
brand
produkty
pozice značky
finanční trh
potenciál
Obsah:
- Obsah
Autoreferát rigorózní práce
Úvod
1. Základní pojmy, které souvisí s řízením značky
1.1 Řízení značky
1.2 Značka versus produkt
1.3 Hodnota značky
1.3.1 Znalost jména značky
1.3.2 Vnímaná kvalita
1.3.3 Věrnost značce (loajalita)
1.3.4 Asociace se značkou
1.3.5 Identita značky
1.4 Prvky značky
1.5 Audit značky
2. Možnosti řízení značky
2.1 Strategie řízení značky
2.2 Základní typy změn strategií řízení značky
2.2.1 Rozšíření produktové nabídky
2.2.2 Repositioning
2.2.3 Revitalizace
2.3 Strategie v dimenzi produkty - značky
2.3.1 Značka produktu
2.3.2 Značka pro produktovou řadu
2.3.3 Deštníková značka
2.3.4 Symbolická značka
2.3.5 Šíře a hloubka strategie řízení značky
2.4 Strategie v dimenzích značka - spotřebitel
2.5 Značka jako schody v pyramidě
2.5.1 Značka pro různě se chovající segmenty zákazníků
2.5.2 Megaznačka
3. Postavení značky čmss podle výsledků výzkumu
3.1 Cíle a parametry výzkumu
3.2 Výsledky výzkumu
3.2.1 Pozice značky čmss
3.2.2 Asociace spojené se značkou čmss
3.2.3 Silné a slabé stránky
3.2.4 Potenciál značky
3.2.5 Výhody a charakteristiky značky čmss
3.2.6 Identifikace investičně vhodných prvků
3.2.7 Ostatní výsledky výzkumu
4. Doplňující informace charakterizující značku čmss
4.1 Vývoj trhu stavebního spoření
4.1.1 Stavební spoření a úvěry
4.1.2 Cross-selling
4.1.3 Čmss
4.2 Postavení značky čmss na finančním trhu
4.2.1 Prvky značky čmss
4.2.2 Výsledky marketingových výzkumů stavebních spořitelen
5. Postup řízení značky čmss
5.1 Řízení značky čmss
5.1.1 Vize a mise společnosti
5.1.2 Hodnoty společnosti čmss
5.1.3 Nosné prvky značky
5.2 Od analýzy značky k procesu vedení značky
5.2.1 Strategie, proces vedení a umístění značky
5.2.2 Brand manuál
5.2.3 Skórovací karta brandu čmss
5.2.4 Agenturní brífink
5.2.5 Řízení agentury
5.2.6 Rozsah marketingového výzkumu
5.2.7 Pretest reklam
Závěr
Literatura
Přílohy
1. Sociodemografie klientů - pohlaví
2. Sociodemografie klientů - věk
3. Sociodemografie klientů - vzdělání
4. Sociodemografie klientů - příjmy
Zdroje:
- AAKER, D. A.: Brand Building. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 312 s.
- AAKER, D. A.: Brand building: budování obchodní značky. Brno: Computer Press, 2003.
- ARONSSON, T.: The impact of generic competition on brand name market shares: evidence from micro data. Stockholm: Stockholm Schoul of Economics, 1998.
- BERGH, J. V. - GEUENS, M. - PELSMACKER, P.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 581 s.
- DAWAR, N.: Impact of produkt-harm crises on brand equity: threat of oportunity?. Fontainebleau: Insead, 1997.
- DUFEK, J.: Marketing cesta k úspěchu. 1. vyd. Brno: Cahy, 1997. 233 s.
- EBEROVÁ, B.: Analýza komunikačního mixu značky Vitalinea. 2004.
- GOVE, J.: Made in America: the true stories behind the brand names that bulit a kation. New York: Berkley Books, 2001.
- CHVALOVÁ, M.: Marketingová strategie privátních značek.
- IND, N.: The corporate brand. Basingstoke: Macmillan Business, 1977.
- JACOBY, J.: Brand loyalty measurement and managament. New York: John Wiley &Sons, 1978.
- KAPERER, J.-N.: The newe strategy brand managament: creating and sustaining brand equity long term. London: Kogan Page, 2004.
- KLEIN, N.: Bez loga. Praha: Argo: Dokořán, 2005.
- KOTLER, P.: Marketing Management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1998, 719 s.
- KOTLER, P.: 10 smrtelných marketingových hříchů: jak je rozpoznat a nespáchat. Praha: Grada, 2005.
- POLIDAR, V.: Managament úvěrových obchodů bank. 2. vyd. Praha: Economia, 1992. 264s.
- PŘIBOVÁ, M., MYNÁŘOVÁ, L., HINDLS, R. a kol.: Strategie řízení značky. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2000.
- PŘIBOVÁ, M. - TESAR, G. a kolektiv.: Strategie řízení značky, případové studie.1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2003. 250 s.
- SPOUSTA, V. a kol.: Vádemékum autora odborné a vědecké práce. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2003. 158 s.
- STOBART, P. edt.: Brand power. Basingstoke: London: Macmillan, 1994.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.