Popis:
Úvod
Pro zpracování tématu Analýza strategie CSR ve vybrané společnosti jsem zvolila společnosti Globus ČR, v. o. s., která je jedním z 10 nejpopulárnějších maloobchodním společnostem v České republice.
Seminární práce zanalyzuje současný stav SCR na základě tří pilířů - ekonomického, environmentálního a společenského. Ke každému pilíři budou uvedeny teoretická východiska a analýza současného stavu. V závěru této práce bude zhodnocení strategie společnosti.
1. Představení společnosti
1.1. Základní charakteristika společnosti
Název společnosti: Globus ČR, v. o. s.
Právní forma: veřejná obchodní společnost
Sídlo: Kostelecká 822/75. Praha 9, 196 00
Hlavní obory podnikání: řeznictví, uzenářství, hostinská činnost, maloobchodní prodej
1.2. Stručná charakteristika
Společnost Globus ČR, v. o. s., která má sídlo v Praze, původem pochází z Německa. V současné době je desátou nejoblíbenější maloobchodní společností, kde široká veřejnost nakupuje nejen potraviny, ale vlastní i restaurace.
Společnost Globus ČR, v. o. s. v současnosti patří do skupiny koncernových podniků Globus Holding GmbH & Co KG. Za účetní období 1.7.2019 do 30.6.2020 společnost utržila 24 miliard korun a dosáhla zisku před zdaněním přes 400 milionů korun. (Globus, 2020).
1.2.1. Hodnoty společnosti
Společnost je dodnes rodinnou firmou, ačkoliv nyní zaměstnává zhruba 5 300 zaměstnanců, neustále se snaží udržet si rodinnou atmosféru.
Vize
„Chceme být nejpodnikavější společnost v branži.“
Mise
Společnost Globus ČR, v. o. s. zvyšuje životní standard stále více lidem, protože poskytuje služby, které jsou k dispozici pouze u nich. Dále nabízí široký a kvalitní sortiment, podporují regionální různorodost. Ve společnosti zaměstnanci sami poznají, co je třeba udělat. Jsou schopni převzít zodpovědnost a pracovat samostatně, za což si jich společnost váží a odměňuje různými benefity.
...
Klíčová slova:
společenská odpovědnost
strategie
analýza strategie
hodnoty společnosti
CSR
ekonomický pilíř
sociální pilíř
environmentální pilíř
podnikání
etika podnikání
etika
etikcý kodex
odpovědnost
Obsah:
- Úvod -3-
1. Představení společnosti -4-
1.1. Základní charakteristika společnosti -4-
1.2. Stručná charakteristika -4-
1.2.1. Hodnoty společnosti -4-
2. Analýza současného stavu CSR -5-
2.1. Základní 3 pilíře CSR -5-
2.1.1. Ekonomický pilíř -5-
2.1.2. Sociální pilíř -6-
2.1.3. Environmentální pilíř -7-
Závěr -9-
Seznam literatury -10-
Zdroje:
- JUSTICE.cz., 2021. Veřejný rejstřík a Sbírka listin: Výpis z obchodního rejstříku. In: Justice.cz [online]. [cit. 4. 5.2021]. Dostupné z https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sldetail?dokument=65549519&subjektId=715346&spis=1170680
- PRSKAVCOVÁ, Martina, Kateřina Maršíková, Pavla Řehořová a Magdalena Zbránková, 2008. Společenská odpovědnost firem, lidský kapitál, rovné příležitosti a environmentální management s využitím zahraničních zkušeností. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-
- 436-8.
- IVANOVÁ, Kateřina, Bernardová Dana, Společenská odpovědnost organizací (CSR), studijní podpora pro kombinované studium, Moravská vysoká škola Olomous,o.p.s., 2018, ISBN 978-80-7455-092-8
- STEINEROVÁ, Magdaléna, Andrea VÁCLAVÍKOVÁ a Radomír MERVART, 2020. Společenská odpovědnost firem: Průvodce nejen pro malé a střední podniky. In: Csronline. cz [online]. Praha: Business Leaders Forum [cit. 2020-05-04]. Dostupné z: https://csronline.
- cz/wp-content/uploads/2018/09/BLF_pruvodce_CSR.pdf
- GLOBUS ČR v. o. s. In: http://www.globus.cz [online]. [cit. 2020-05-04]. Dostupné z:http://www.globus.cz/o-globusu/spolecenska-odpovednost.html