Popis:
Po dlouhé úvaze a diskuzi ve skupině, jsme si jako téma naší semestrální práce vybrali č. 12 Logistické výhody a problémy při prodeji formou e-shopu. Internetový obchod, který jsme si pro tuto práci zvolili, se nazývá Forbook.cz. Nabízí svým zákazníkům samolepící fólie na notebooky s různými motivy. Plakáty se značkou Forbook.cz lze zahlédnout i na akademické půdě Univerzity Hradec Králové, kde se snaží přivábit své zájemce.
Autory Forbook.cz (logo zobrazeno na obrázku 1) jsou Jakub Plas a Marek Adamkovič. Web vznikl v Hradci Králové v roce 2009, tudíž jak je vidět, se jedná o poměrně mladý portál. „Cílem obchodu bylo vnést do světa notebooků pestrost, barevnost a především jedinečnost. V době, kdy je přenosný počítač běžnou součástí našeho života, se i v tomto oboru začíná volat po výraznějším odlišení jednotlivých přístrojů. Váš notebook ve spojení s naší samolepkou je nyní možné prezentovat jako věc, která bude výrazným způsobem reflektovat vaši osobnost. Připravili jsme pro vás pestrou škálu motivů, ze kterých si vybere opravdu každý. Samolepka zároveň vytváří účinnou ochrannou vrstvu, která zabraňuje poškrábání povrchu zařízení.“ [1] Mezi hlavní partnery webu patří společnosti ISIC, SimplyMedia a řada dalších.
Klíčová slova:
logistika
internetový obchod
funkce e-shopu
firemní procesy
sortiment
swot analýza
pošta
Obsah:
- Obsah 2
Seznam tabulek 4
Seznam obrázků 4
1. Úvod 5
2. Základní představení 5
3. Cíle práce 6
4. Metodika 6
5. Teoretická východiska 7
5.1 Co je to logistika 7
5.2 Řízení distribuce (Distribution management) 8
5.3 SWOT analýza 8
5.4 Internetový obchod (E-shop) 9
5.4.1 Historie 9
5.4.2 Realizace 9
5.4.3 Funkce e-shopu 10
5.4.4 Porovnání internetového a běžného „kamenného“ obchodu 10
5.5 Možné komplexní řešení pro optimalizaci a řízení dopravy 10
6. Logistické firemní procesy 12
6.1 BPMN 12
6.2 JIT 12
6.3 Sortiment a výroba 14
6.4 Segmentace zákazníků 14
6.5 Distribuce 14
6.6 Služby zákazníkům 15
7. SWOT ANALÝZA 16
7.1 Strenghs - silné stránky 16
7.2 Weaknesses - slabé stránky 17
7.3 Threats - hrozby 17
7.4 Opportunities - příležitosti 18
7.5 Distribuce do zahraničí 18
8. Návrhy 20
8.1 Přeprava výrobku k zákazníkovi ve Francii 20
8.1.1 Metodika 20
8.2 Česká pošta 20
8.3 PPL 21
8.4 FedEx 22
8.5 DPD 22
8.6 General Parcel 23
8.7 Shrnutí 24
9. Diskuze 25
10. Závěr 26
11. Zdroje 27