Konkurence - semestrální práce
Popis:
Základem konkurence je protichůdnost zájmu tržních subjektů. Ty se na trhu střetávají, neboť každý z účastníků se snaží o dosažení svého cíle. Každý se snaží získat výhody ve srovnání s ostatními. Toho může dosáhnout jedině na úkor jiných. Jestliže se na trhu transakce uskuteční, pak může být výsledkem střetu jedině kompromis.
V této semestrální práci budu definovat pojem konkurence, analyzovat formy konkurence a to konkurenci napříč trhem, na straně nabídky, poptávky, dokonalou a nedokonalou konkurenci.
Klíčová slova:
Konkurence na straně nabídky
konkurence na straně poptávky
nedokonalá konkurence
Obsah:
- Úvod
Konkurence
Definice
Formy konkurence
Konkurence napříč trhem
Konkurence na straně nabídky
Konkurence na straně poptávky
Dokonalá konkurence
Nedokonalá konkurence
Závěr
Seznam použité literatury
Zdroje:
- NEZVAL, P., TULEJA, P. Mikroekonomie A. 1. vyd. Karviná: OPF SLU, 2004, 313 s.
- ISBN 80-7248-235-1.
- Nezval, P., Tuleja, P., Majerová, I. Základy mikroekonomie. 1. vyd. Brno: CP Books, 2005, 262 s.
- ISBN 80-251-0603-9.
- Sojka, M., Konečný, B. Malá encyklopedie moderní ekonomie. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Libri, 2001, 271 s.
- ISBN 80-7277-032-2
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.