Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Kontrolní výpočet tepelného cyklu leteckého motoru PW 120

«»
Přípona
.docx
Typ
semestrální práce
Stažené
0 x
Velikost
0,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
12963
Poslední úprava
12.11.2018
Zobrazeno
951 x
Autor:
winnetou
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1. Letadlo ATR 42-300
Motor Pratt and Whitney Canada 120 byl a je stále používán na dvoumotorovém letounu ATR 42. Letadlo je určené především pro kratší regionální lety, nikoliv pro lety dálkové mezikontinentální. Poprvé bylo vyrobeno roku 1984 a jeho výroba byla ukončena roku 1996, kdy nastoupily na scénu modernější verze tohoto letadla [2]. Vzniklo za spolupráce italské a francouzské společnosti Aérospatiale a ALENIA. Jeho název je odrazem jeho použití. Zkratka ATR stojí pro: Aerei di Transporto Regionale a číslice 42 určuje počet pasažérů, které má letadlo přepravovat. Letadlo poprvé začalo sloužit pro veřejnost na sklonku roku 1985 ve Francii. Letadlo dokázalo konkurovat především díky své spolehlivosti a rentabilitě. Operační náklady na letadlo jsou o 15% až 20% nižší, než u jeho rivalů. Mezi další výhody se dají zařadit především jednoduchost ovládání a snadná údržba.
Letadlo samozřejmě prošlo svým historickým vývojem a základní model ATR 42-300 se stal předchůdcem pro nové modely ATR 42-320, ATR 42-500 a ATR 42-600 [3]. Tyto typy letadel taktéž disponují dvěma turbovrtulovými motory od výrobce Pratt and Whitney, ale typy PW 121, PW 127 E, PW 127 M jsou už novější a výkonnější. K poslednímu dni roku 2014 společnost ATR dodala 436 letadel typu 42 [4].
Největším počtem letadel tohoto typu disponují provozovatelé Fedex Express, Airlinair, TRIP Linhas Aéreas a Aeromar [5].
Základní konstrukční charakteristiky letadla jsou k vidění na obrázcích 1 až 3.

Klíčová slova:

ATR 42

kompresor

spalovací komora

letecký motor

tepelný cyklus



Obsah:
  • 1. Rešerše 3
    1.1. Letadlo ATR 42-300 3
    1.2. Motor Pratt and Whitney Canada 120 5
    1.2.1. Popis motoru jako celku 5
    1.2.2. Vstupní ústrojí 5
    1.2.3. Kompresor 5
    1.2.4. Spalovací komora 6
    1.2.5. Plynová turbína 6
    2. Výpočtová část 7
    2.1. Zadání 7
    2.1.1. Zadané parametry: 7
    2.1.2. Kontrolní parametry: 7
    2.2. Konstrukční a tepelný rozbor motoru PW 120 8
    2.3. Vlastní výpočet 9
    2.3.1. Parametry vzduchu před motorem 9
    2.3.2. Parametry vzduchu před kompresorem 9
    2.3.3. Parametry vzduchu za kompresorem 10
    2.3.4. Parametry plynu za spalovací komorou 10
    2.3.5. Parametry za plynovou turbínou kompresoru 10
    2.3.6. Výpočet parametrů ve výkonové turbíně 12
    2.3.7. Výpočet parametrů motoru 13
    2.4. Přehled spočtených parametrů: 16
    2.5. Odchylky od vypočtených hodnot: 16
    3. Závěr 16
    4. Použité zdroje: 17
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše