Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Metody tvorby cen v aplikované praxi

«»
Přípona
.docx
Typ
semestrální práce
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
8250
Poslední úprava
20.06.2016
Zobrazeno
661 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vymezení pojmu cena

Cena vyjadřuje směnný poměr mezi směňovanými statky, neboli výše peněžní úhrady zaplacená na trhu za prodávaný výrobek. V marketingovém prostředí má důležité postavení, jelikož je nejpružnější část marketingového mixu, a to především kvůli tomu, že na rozdíl od ostatních částí marketingového mixu ke změně ceny může a dochází často. Navíc je to jediná část marketingového mixu, která produkuje příjmy a nevyžaduje náklady (ostatní části produkují pouze náklady). Další významnou vlastností je fakt, že tento nástroj umožňuje nejrychlejší reakci zákazníků. Už jen tyto tři významné vlastnosti ceny nám dávají představu o tom, jak důležitý je tento prvek v marketingu a vůbec i v celém podnikání a proto bychom ji měli klást zvláštní pozornost.

V této práci se budu věnovat metod její tvorby a uvedu názorné příklady, které můžeme vidět v marketingové praxi. Nejdříve si však ujasníme, jaké funkce cen jsou a to, co předchází tvorbě cen - rozhodování o cenách a jaké faktory mají na rozhodování vliv.

Klíčová slova:

vymezení pojmů

marketing

funkce

cena

strategie

zakázka



Obsah:
  • Vymezení pojmu cena
    Funkce ceny z pohledu maketingu
    Rozhodování o cenách
    Cenové strategie
    Metody cen podle Kotlera
    Příklad: Zakázka T&M Creative, s.r.o.
    Příklad: OJL vs. OMV
    Příklad: Vstup nových iPhone 6 na český trh
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše