Nedokonalá konkurence
Popis:
Naše dnešní téma je nedokonalá konkurence a chování firem v nedokonalé konkurenci. S nedokonalou konkurencí se setkáváme denně, a to ať už aktivně či pasivně. Aktivně jako odběratelé energetiky, plynu, pohonných hmot, a mnoho, mnoho dalších statků nebo služeb na našem či zahraničním trhu. V pasivní podobě se s nedokonalou konkurencí setkáváme prostřednictvím zpráv z novin, televize, internetu a dalších médií
Klíčová slova:
Nedokonalá konkurence
monopol
oligopol
poptávka
nabídka
Obsah:
- Úvod
Charakteristika nedokonalé konkurence
Co je nedokonalá konkurence?
Rozdělení nedokonalé konkurence
Příčiny vzniku nedokonalé konkurence
Chování firmy v podmínkách nedokonalé konkurence
Monopol
Příčiny vzniku monopolu
Monopolní síla
Rovnováha monopolu
Křivka poptávky monopolu
Neexistence křivky nabídky monopolu
Příjmy monopolu
Neefektivnost monopolu
Regulace monopolu
Oligopol
Pojmy spojené s oligopolem
Modely oligopolu
Monopolistická konkurence
Monopolní konkurence v krátkém a dlouhém období
Závěr
Seznam použité literatury
Zdroje:
- Samuelson, P. A. a Nordhaus, W. D. Ekonomie. 13. vydání, Praha: Nakladatelství Svoboda, 1995, ISBN 80-205-0494-X
- Dohnalová, Z. Mikroekonomie pro bakalářské studium. 3. vydání, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Academia centrum, 2007, ISBN 978-80-7318-571-8
- Buchta, M. Mikroekonomie pro bakalářské studium. Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní, ISBN 978-80-7395-010-1, 55-785-07
- www.miras.cz (seminární práce)
- www.ecorp.euweb.cz (seminární práce)
- www.e15.cz (ekonomický deník)
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.