Ocenění podniku České Aerolinie a.s. - semestrální práce
«»
Popis:
1. Úvod, účel ocenění
Jako téma naší semestrální práce pro předmět oceňování podniku, jsme si vybrali podnik České aerolinie a.s.. ČSA jsme si vybrali z důvodu jeho velikosti a jeho v současnosti špatné pověsti. Chtěli jsme se přesvědčit zda je tato pověst oprávněná a pravdivá.
ČSA je doposud státní podnik, jehož privatizace se pomalu ale jistě blíži. Myslíme si, že všechny daňové poplatníky by mělo zajímat jaká je skutečná hodnota společnosti a kolik stát obdrží z prodeje. Cílem této práce je tedy ocenění podniku České aerolinie a.s..
2. Analýza makroprostředí
Aktuální makroekonomický vývoj v ČR je možné označit jako pozitivní. Meziroční růst české ekonomiky se již šest čtvrtletí pohybuje nad úrovní 4 % a ve 2. čtvrtletí 2005 dosáhl 5,1 %. Struktura růstu je z perspektivního pohledu příznivá. Je tažen zejména nárůstem čistého exportu, což se od roku 2004 projevuje v kladném příspěvku zahraničního obchodu k růstu HDP.
Dynamizace růstu má jak strukturální, tak i cyklický charakter. Zejména díky robustnímu zvyšování souhrnné produktivity výrobních faktorů soustavně akceleruje tempo růstu potenciálního produkt.
Klíčová slova:
makroprostředí
daně
analýza
SWOT analýza
české aerolinie
oceňování
diskontní míra
Obsah:
- 1. Úvod, účel ocenění 3
2. Analýza makroprostředí 3
2.1. Daně 5
2.2 Vývoj peněžní nabídky 5
3. Odvětvová analýza 6
3.1. Analýza konkurence 6
4. Charakteristika oceňovaného podniku 7
4.1. SWOT analýza 8
5. Finanční analýza podniku 9
5.1. Horizontální analýza 9
5.1.1. Horizontální analýza rozvahy 9
5.1.2. Horizontální analýza výkazu zisku a ztrát 9
5.2. Vertikální analýza 10
5.2.1. Vertikální analýza rozvahy 10
5.2.2. Vertikální analýza výsledovky 10
5.3. Poměrové ukazatele 10
6. Finanční plán podniku 14
7. Popis zvolené metodiky oceňování 16
7.1. Předpoklady modelu CAPM 16
7.2. Očekávaný výnos individuálních (jednotlivých) cenných papírů 16
7.3. Důsledky - hodnocení firmy 17
8. Aplikace vybrané metody oceňování 17
8.1. Diskontní míra 17
8.2. Tempo růstu g 17
8.3. FCFF (Free cash flow to the firm), dvoufázový model FCFF 18
8.4. FCFE (Free cash flow to equity), dvoufázový model 19
9. Závěr - podnik oceněn 20
10. Seznam použité literatury 20
11. Přílohy 21
Zdroje:
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.