Popis:
1. Úvod
Pro náš podnikatelský plán jsme si vybrali firmu B&BC a.s. Je to firma zabývající se výrobou betonových výrobků a poradenstvím v oboru.
V našem projektu jsme se zaměřili na to, jak firmu posunout dále, k vyšším ziskům. Dospěli jsme k závěru, že nejlepší bude zlepšit
distribuční strategii - nové sklady na strategických místech po celé ČR (prozatím Brno, Liberec, Ostrava) - zlepšení distribuce a snížení cen za dopravu.
A komunikační strategii,
- nový renovovaný katalog produktů - nové fotografie, přidané informace o výrobku, jako jsou například montáž, manipulace a skladování výrobků.
- e-shop, na kterém bude možno objednat si výrobky z pohodlí domova, což je příjemná změna pro zákazníky.
- Výroba firemních propisek a bloků - pro použití zaměstnanců a také jako dárek na výstavách spolu s katalogem.
- Firemní oblečení zaměstnanců - vesty a košile s logem firmy
- Podání inzerátů do novin a časopisů - zviditelnění firmy v tisku, získání povědomí od potencionálních zákazníků
- Stánek s produkty na výstavách - získání povědomí od potencionálních zákazníků
Klíčová slova:
společnost
akcie
kapitál
analýza prostředí
prodeje
značka
trh
subjektivní faktory
Obsah:
- 1. Úvod 5
2. Současná situace společnosti a vstupní údaje 6
2.1 Základní informace - vize podniku a poslání 6
2.2 Produkty společnosti 9
2.3 Stavební činnost: 9
2.4 Ostatní zboží a služby: 9
2.5 Prodeje - podíly jednotlivých trhů 9
2.6 Závislost na rozhodujících dodavatelích 9
3. Analýza vnějšího prostředí 10
3.1 Analýza vlivu světové ekonomiky - příležitosti a hrozby 10
3.2 Analýza vlivu Evropské unie - příležitosti a hrozby 10
3.3 Analýza vlivu národního prostředí - makroekonomie 10
3.4 Analýza odvětví 13
3.4.1 Ekonomická charakteristika odvětví 13
3.4.2 Analýza hybných sil v odvětví 13
3.4.3 Analýza konkurence v odvětví - Porter: 13
Analýza regionu: 14
3.5 Analýza trhu: 14
3.5.1 Charakteristika trhu 14
3.5.2 Atraktivita trhu 14
3.5.3 Bariéry vstupu na trh 14
3.5.4 Segmentace trhu - cílové skupiny 15
3.5.5 Vliv značky 15
3.5.6 Integrační možnosti 15
4. Subjektivní faktory - vnitřní předpoklady 16
4.1 Kompetence zájmových skupin 16
4.2 Disponibilní zdroje růstu 16
4.3 Konkurenční výhoda - specifické přednosti podniku 16
4.4 Analýza portfolia produktů 17
4.5 Hodnocení tržní pozice 17
4.6 Jiné výhody 18
5. SWOT analýza společnosti 19
6. Návrh marketingové strategie 22
6.1 Tržní cíle podniku 22
6.2 Marketingové cíle 22
6.2.1 Produktová strategie 22
6.2.2 Cenová a kontrakční strategie 24
6.2.3 Distribuční strategie 24
6.2.4 Komunikační strategie 25
7. Finance - finanční cíle 28
8. Závěr: 28
9. Přílohy: 29