Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Přibližný výpočet plynové turbíny

«»
Přípona
.docx
Typ
semestrální práce
Stažené
2 x
Velikost
3,0 MB
Jazyk
český
ID projektu
12974
Poslední úprava
19.11.2018
Zobrazeno
851 x
Autor:
winnetou
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Ihned po skončení druhé světové války vyrobil Sovětský svaz kopie první generace německých motorů Junkers Jumo 004 a BMW 003, které byly pokročilé konstrukce, ale nízké životnosti. Nízká životnost byla způsobena především nedostatkem drahých materiálů, které mělo Německo během války k dispozici. Poté, v roce 1946, Sovětský svaz získal od britského premiéra Clementa Attleeho povolení k nákupu 40 motorů Rolls-Royce Nene. Tento motor byl v sovětském svazu rozebrán a bez licence okopírován. Tato kopie nesla označení RD-45 a poháněla letadlo MiG-15. Motor VK-1 je výrazně vylepšenou verzí tohoto motoru RD-45 a dosahuje lepších výkonů. Tento motor poháněl stíhací letadla MiG-15bis, několik verzí MiG-17 a dvoumotorový bombardovací letoun Iljušin Il-28. V současnosti se stále používá na některých ruských letištích k rozpouštění ledu na přistávacích drahách.

Jedná se o jednoproudový, jednohřídelový letecký turbokompresorový motor s jednostupňovým radiálním kompresorem s oboustranným vstupem, přímoproudovou spalovací komorou a devíti samostatnými trubkovými spalovacími komorami, jednostupňovou axiální plynovou turbínou a pevnou výstupní dýzou.

Klíčová slova:

plynová turbína

stator

indukované ztráty

lopatkování rotoru

výpočet rychlosti



Obsah:
  • Obsah 2
    Seznam obrázků 5
    Seznam tabulek 5
    1 Proudový motor VK-1 6
    1.1 Spalovací komora 7
    1.2 Plynová turbína 8
    2 Zadání 9
    3 Výpočet 10
    3.1 Stanovení efektivní práce plynové turbíny LTKM 10
    3.2 Obvodová rychlost na středním průměru rotoru plynové turbíny LTKM 11
    3.3 Stanovení středního průměru na vstupu do rotoru plynové turbíny LTKM 11
    3.4 Stanovení vstupní absolutní rychlosti c3´ do rotoru plynové turbíny LTKM 11
    3.5 Lavalovo číslo λ3´ na výstupu ze statoru plynové turbíny LTKM 12
    3.6 Stanovení ideální rychlosti ze statoru plynové turbíny c3´,id. 13
    3.7 Stavové veličiny na výstupu ze statoru plynové turbíny LTKM 13
    3.7.1 Statický tlak plynu na výstupu ze statoru plynové turbíny LTKM 13
    3.7.2 Statická teplota plynu na výstupu ze statoru plynové turbíny LTKM 14
    3.7.3 Hustota plynu na vstupu do rotoru plynové turbíny LTKM 14
    3.8 Průtoková plocha na vstupu do rotoru plynové turbíny LTKM 14
    3.9 Stanovení délky lopatky statoru plynové turbíny LTKM 15
    3.10 Vnitřní průměr na vstupu do rotoru plynové turbíny LTKM 15
    3.11 Vnější průměr na vstupu do rotoru plynové turbíny LTKM 16
    3.12 Relativní rychlost na vstupu do rotoru plynové turbíny LTKM 16
    3.13 Volba lopatkování stupně plynové turbíny LTKM 16
    3.14 Lopatkování plynové turbíny LTKM podle volného víru 17
    3.14.1 Podmínky lopatkování 17
    3.14.2 Stanovení úhlu α3´i 18
    3.14.3 Relativní reakce stupně plynové turbíny LTKM pro volný vír 18
    3.15 Reakce na středním průměru stupně plynové turbíny LTKM 18
    3.16 Stanovení adiabatického spádu na rotoru plynové turbíny LTKM 19
    3.17 Relativní rychlost na výstupu z rotoru plynové turbíny LTKM 19
    3.18 Obvodová složka relativní rychlosti na výstupu z rotoru plynové turbíny LTKM 19
    3.19 Obvodová složka absolutní rychlosti na výstupu z rotoru plynové turbíny LTKM 20
    3.20 Osová složka absolutní rychlosti na výstupu z rotoru plynové turbíny LTKM 20
    3.21 Úhel absolutní rychlosti na výstupu z rotoru plynové turbíny LTKM 20
    3.22 Absolutní rychlost na výstupu z rotoru plynové turbíny LTKM 21
    3.23 Stavové veličiny na výstupu z rotoru plynové turbíny LTKM 21
    3.24 Plocha na výstupu z rotoru plynové turbíny LTKM 22
    3.25 Volba tvaru kanálu rotoru plynové turbíny LTKM 22
    3.26 Výpočet délky rotorové lopatky plynové turbíny LTKM 22
    3.27 Výpočet šířky rotorové lopatky plynové turbíny LTKM a kontrola úhlu  23
    3.28 Celkový tlak na výstupu z rotoru plynové turbíny LTKM 24
    3.29 Celková účinnost plynové turbíny LTKM a kontrola její hodnoty 24
    4 Návrh rotorové lopatkové mříže na středním průměru 25
    4.1 Rychlostní trojúhelník pro rotor na středním řezu a určení středního úhlu βm 25
    4.2 Určení tětivy profilu z volené šířky lopatkové mříže rotoru plynové turbíny 26
    4.3 Stanovení rozestupu lopatkové mříže rotoru plynové turbíny LTKM 26
    4.4 Stanovení počtu rotorových lopatek plynové turbíny LTKM 28
    4.4.1 Korekce rozestupu lopatek: 28
    4.5 Konstrukce profilové mříže rotoru plynové turbíny LTKM 28
    4.6 Kontrola vhodnosti profilové mříže rotoru plynové turbíny LTKM 29
    4.6.1 Stanovení úhlu 4 30
    4.6.2 Určení velikosti Machova čísla absolutní rychlosti na výstupu z rotoru 30
    4.7 Kontrola plynulosti mezilopatkového kanálu rotoru plynové turbíny LTKM 31
    5 Kontrola součinitelů ztráty rychlosti ve statorové a rotorové mříži 32
    5.1 Stator 32
    5.1.1 Profilové ztráty ve statoru plynové turbíny LTKM 32
    5.1.2 Indukované ztráty ve statoru plynové turbíny LTKM 32
    5.1.3 Stanovení teoretického součinitele vztlaku cy,t 34
    5.1.4 Stanovení indukovaných ztrát ξi 35
    5.1.5 Ztráty způsobené radiální vůlí ve statoru plynové turbíny LTKM 35
    5.1.6 Stanovení celkových ztrát v lopatkové mříži statoru plynové turbíny 35
    5.1.7 Stanovení součinitele ztráty rychlosti ve statoru plynové turbíny 36
    5.1.8 Porovnání vypočítané a navrhované hodnoty součinitele ztráty rychlosti φ 36
    5.2 Rotor 36
    5.2.1 Profilové ztráty v rotoru plynové turbíny LTKM 36
    5.2.2 Určení profilových ztrát v rotoru plynové turbíny LTKM 36
    5.2.3 Určení indukovaných ztrát v rotoru plynové turbíny LTKM 37
    5.2.4 Stanovení teoretického součinitele vztlaku cy,t. 39
    5.2.5 Indukované ztráty: 39
    5.2.6 Stanovení ztrát radiální vůle v rotoru plynové turbíny LTKM 40
    5.2.7 Celkové ztráty v lopatkové mříži rotoru plynové turbíny LTKM 40
    5.2.8 Stanovení součinitele ztráty rychlosti v rotoru plynové turbíny 41
    6 Návrh lopatkování rotoru plynové turbíny LTKM 42
    6.1 Lopatkování podle volného víru 42
    6.1.1 Podmínky lopatkování 42
    6.2 Výpočet rychlosti na vnějším průměru rotoru plynové turbíny LTKM 42
    6.3 Výpočet rychlosti na vnitřním průměru rotoru plynové turbíny LTKM 45
    6.4 Stanovení stupně reakce stupně plynové turbíny LTKM 47
    6.5 Stanovení Machova čísla relativního a absolutního proudu na rotoru plynové turbíny LTKM 48
    6.6 Konstrukce rychlostních trojúhelníků na vnitřním a vnějším průměru rotoru plynové turbíny LTKM 53
    7 Vyhodnocení výpočtu 54
    8 Použité zdroje 59
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše