Prodejní prostory a jejich optimální uspořádání v elektroprodejnách ElectroWorld
Popis:
V rámci předmětu Logistika, jsme zvolili téma Optimální uspořádání obchodních prostor, které jsme se rozhodli
zaměřit konkrétně na hradeckou a pardubickou pobočku sítě elektroprodejen ElectroWorld.
Cíl a metodika
Cílem této práce je analyzovat uspořádání obchodních prostor výše uvedené společnosti, porovnat přístup k logistice
prostor z pohledu zásobování, doplňování zboží i zákazníka. Hlavním cílem je analyzovat prostory logisticky, avšak
bude přihlédnuto i k marketingové stránce. Na základě zjištěných dat navrhneme optimalizaci uspořádání.
Oslovili jsme vedení společnosti s žádostí o poskytnutí informací a situačního plánu (viz. Přílohy). Čekáme na
vyjádření a v případě, že nám bude nabídnuta spolupráce nebo schůzka, půjdeme analyzovat prostory oficiální
cestou. V opačném případě navštívíme provozovny samostatně. U obchodních prostor budeme sledovat především
tato kritéria:
Prodejní plocha
Skladová plocha
Počet pokladen
Uspořádání regálů v prostoru
Rozměry hlavních a vedlejších uliček
Vzdálenosti od skladu k prodejní pozici
Rozměry regálů a rozteč polic
Počet a rozměry ploch pro akční zboží
Názor na uspořádání zákazník/zaměstnanec
Klíčová slova:
prostorový management
psychologie
prodejní prostory
elektroprodejny
kapacita
marketing
Obsah:
- 1 Úvod 3
2 Cíl a metodika 3
3 Teoretické poznatky 3
3.1 Základní úkoly prostorového managementu 3
3.2 Vlastnosti zboží 4
3.3 Technologie provozu obchodní jednotky 4
3.4 Psychologie chování zákazníků 4
3.5 Kapacita prodejní plochy a skladovací prostory 4
3.6 Řešení prodejní jednotky a barevné řešení 5
4 Výsledky 5
4.1 Prodejna electroworld hradec králové 6
4.1.1 Logistický pohled 6
4.1.2 Marketingový pohled 7
4.1.3 Výsledky průzkumu 7
4.2 Prodejna electroworld pardubice 7
4.2.1 Výsledky průzkumu 7
4.3 Tabelované výsledky průzkumu 7
5 Diskuse 9
6 Závěry a přínosy 9
7 Zdroje 9
8 Přílohy 10
8.1 Dotazník pro zákazníky 10
8.2 Dotazník pro zaměstnance 10
8.3 Prostorové uspořádání electroworldu hk 11
Zdroje:
- Doc. Ing. Marie Hesková CSc. Přednáška KMPS, FM VŠE, 2003
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.