Popis:
Firma byla založena v roce 1895 s názvem Laurin & Klement vyráběla kola a od roku 1899 motocykly. Zahájení automobilové výroby bylo v roce 1905 a a v roce 1907 byla přeměněna na akciovou společnost.
V roce 1925 byla sloučena s firmou Škoda Plzeň a to vedlo ke konci značky Laurin & Klement. Od roku 1946 je firma národním podnikem AZNP a jsou do něho začleněny továrny ve Vrchlabí a Kvasiny.
Roku 1991 Škoda automobilová, a.s. byla spojena s německým koncernem VW. V roce 2000 Škoda Auto, a.s., kde 100% akcií získává VW.
Škoda-auto má celkem 101 exportních trhů, což dělá cca 901 000 vozů, kdy podíl na exportu českých firem má 93%.
Mezi modelové značky patří Octavia - combi, sedan, Rapid, Fabia - combi, sedan, Roomster, Citigo, Superb - combi, sedan, a SUV Yeti.
Výrobními místy Škody auto jsou: Mladá Boleslav, Vrchlabí a Kvasiny. V roce 2012 bylo vyrobeno v závodě Kvasiny 153 727 vozů.
Klíčová slova:
logistická data
rozloženost vozů
logistické sekvence
manipulační technika
dodavatelé
skladový kanban
Obsah:
- 1. ÚVOD 3
2. CÍL A METODIKA 4
3. TEORETICKÉ POZNATKY 4
3.1. Správa logistických dat 4
3.2. Materiálové hospodářství 5
3.3. Plánování logistických procesů 5
3.4. Rozloženost vozů 6
3.5. Procesní tok 8
3.6. Expedované vozy: 8
3.7. Logistické sekvence 8
3.8. Průběh odbavování LKW ve VFK 9
3.9. Příjem materiálu 9
3.10. Reklamační oddělení 10
3.11. Odesílání vratných obalů 12
3.12. Manipulační technika 13
3.13. Používané logistické systémy 13
3.14. Kanban dodavatelé 13
3.15. ELD závodu Kvasiny 14
4. VÝSLEDKY 15
5. DISKUSE 15
5.1. O TPCA 15
5.2. Kanbanový systém v TPCA 17
5.3. Skladový kanban 19
5.4. Interní kanban 20
5.5. Závěr porovnání 21
6. CÍL A METODIKA 22
7. LITERATURA 22