Popis:
Dnešní podnikatelské prostředí je spojeno se silným konkurenčním bojem o zákazníka a tržní postavení. Podmínky se zostřují, a jen ty nejlepší a nejsilnější podniky dokáží v takovémto prostředí přežít. Jedním z předpokladů pro udržení tržní pozice jsou právě růstové faktory. Mezi hlavní růstové faktory se řadí například inovace, investice do výzkumu a vývoje, investice do nových zařízení, vývoj nových výrobků, neustálé mapování trhu a hledání nových tržních segmentu a mezer na trhu, ale také vztah k okolí podniku, tedy vztah k životnímu prostředí, zákazníkům atd.
Hlavní myšlenkou této semestrální práce jsou růstové faktory podniku a jeho inovační aktivity. Cílem práce je zjištění způsobu a míry, do jaké poznatky z učebnic a dalších odborných pramenů korespondují, resp. nekorespondují s tím, co se v podnikových podmínkách (v praxi) odehrává. Objektem jsou vybrané velké podniky z České republiky s počtem zaměstnanců nad 250, působící u nás i v zahraničí.
Pro sestavení výzkumu vybraných podniků byl nutný sběr dat, zaměřený na zjišťování základních informacích o vybraných firmách, dále pro zjištění existence růstových faktorů v podnicích a také pro výpočet některých finančních ukazatelů. Shromažďování a získávání dat probíhalo dvěma způsoby - individuálně pomocí dostupných finančních výkazů a výročních zpráv, atd. Tento sběr dat, byl prováděn v termínu od 18. 2. 2013 do 9. 4. 2013. Dále sběr dat probíhal hromadně pomoci dotazování prostřednictvím sestaveného dotazníků, který byl vybraným firmám zasílán po předchozím kontaktování a domluvě. Tento sběr dat probíhal v termínu od 26. 3. 2013 do 15. 4. 2013. Celkový počet respondentů je pět podniků a ve většině případů se jednalo o akciové společnosti nebo společnosti s ručeným omezeným.
Klíčová slova:
řešení úkolu
dotazník
základní ukazatele
podnikání
verifikace dat
Obsah:
- 1. Úvod 2
2. Obsah a metodika řešení úkolu 3
2.1. Sběr dat 3
2.2. Dotazník 4
2.3. Metodika verifikace dat 4
3. Výsledky za jednotlivé podniky 5
3.1. Farmak a.s. 5
3.1.1. Vyhodnocení základních ukazatelů firmy 5
3.1.2. Vyhodnocení dotazníků 7
3.2. AGRO CS a.s 9
3.2.1. Vyhodnocení základních ukazatelů firmy 10
3.2.2. Vyhodnocení dotazníku 11
3.3. META Plzeň s.r.o. 13
3.3.1. Vyhodnocení základních ukazatelů firmy 14
3.3.2. Vyhodnocení dotazníku 16
3.4. Sconto nábytek a.s. 18
3.4.1. Vyhodnocení základních ukazatelů firmy 19
3.4.2. Vyhodnocení dotazníku 21
3.5. Wakkenhat Security a.s. 22
3.5.1. Vyhodnocení základních ukazatelů firmy 22
3.5.2. Vyhodnocení dotazníku 24
4. Identifikace typu modelu podnikání 25
4.1. Model podnikání společnosti Farmak a.s. 25
4.2. Model podnikání společnosti AGRO CS a.s. 26
4.3. Model podnikání společnosti META Plzeň s.r.o. 27
5. Závěr 29
Literatura 31
Přílohy 32
Zdroje:
- AGRO CS a. s. AGROCS [online]
- FARMAK a.s. FARMAK [online]
- META PLZEŇ s.r.o. METAPLZEŇ [online]
- SCONTO NÁBYTEK s.r.o. SCONTO [online]
- WAKKENHAT SECURITY a.s. WAKKENHAT [online]
- KIERNAN, Matthew. Inovuj nebo nepřežiješ! 1. vyd. Praha: Management Press, 1998. 254 s. ISBN 80 - 85943 - 56 - 5.