Semestrální práce z Marketingu „Nízkonákladové aerolinky“
«»
Popis:
Létat, či nelétat?...
Když se dostane na téma proč nelétat, většina z nás ihned ví proč - cenová nedostupnost. V současné době jsou lety stále nákladné, a tak se raději využívá pozemní dopravy. Nyní ale nastávají revoluční chvíle - nízkonákladová létání, tj. létání za velmi rozumné ceny.
Na Ruzyni v roce 2004 přistávalo již čtrnáct levných dopravců…
Levné aerolinky jsou na pokraji krvavé lázně. Cenová válka by proto měla skončit, přejí si Ryanair a easyJet, největší evropské nízkonákladové letecké společnosti. Nevypadá to tak. Nad Prahou krouží stále více letadel a čím dál častější jsou mezi nimi právě levní dopravci. Tyto aerolinky v roce 2004 ovládaly zhruba jedenáct procent evropského trhu a jejich podíl se má do šesti let zvýšit téměř na třetinu. Na pražském Ruzyňském letišti jich v roce 2004 přistávalo čtrnáct. Jako dosud poslední přibyla nizozemská V Bird, která od počátku července 2004 létá do Česka z německého letiště Niederrhein nedaleko Dűsseldorfu.
Klíčová slova:
létání
aerolinky
nízkonákladový dopravce
cestování
charterové lety
Obsah:
- Létat, či nelétat?...
Na Ruzyni v roce 2004 přistávalo již čtrnáct levných dopravců…
Expanze nízkonákladových dopravců…
I Česko má své místo v oblacích…
Do krajů a z krajů…
Staly jsme se ideální příležitostí levných leteckých aerolinek…
Boj o cenové bomby…
Cestování nalehko…
Kde na to vzít?...
Pár slov závěrem…
Zdroje:
- Euro - ekonomický týdeník; rubrika události; 32/9. srpna 2004
- Výroční zpráva České správy letišť z roku 2003
- Výroční zpráva za rok 2004 je vydávána k březnu 2005.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.