Popis:
Úvod
Za předmět marketingové analýzy jsme si zvolili jogurt Activia. Nejprve představíme produkt jako takový, dále značku Activia a prodejce Danone, jeho cíle a strategie. Dále představíme podobu českého trhu s jogurty. Poté se podíváme na námi provedené situační analýzy - marketingový mix, analýzu konkurence, Porterův model pěti sil, analýzu PESTLE a další. Poslední částí práce je dotazníkové šetření, ve kterém se spotřebitelů ptáme na jejich povědomí o Activii, jejich spokojenost s tímto produktem, a zda jsou nakloněni zavedení nové příchutě, popřípadě jaké.
Cíl práce
Hlavním cílem této seminární práce je zjistit, zda by se nechaly zvýšit prodeje Activie a to přes např. uvedení nové příchutě.
Vedlejším cílem za pomocí situační analýzy bylo zmapovat trh, vnitřní situaci ve firmě a její strategie, přiblížit čtenáři produkt Activii a v neposlední řadě se podívat na přímé konkurenty, které cílí na stejné zákazníky jako Activie.
Metodika práce
V rámci situační analýzy došlo ke sběru dat z internetových a knižních zdrojů. Byla vypracována kompilace shrnující vnitřní situaci firmy a její strategie. Došlo ke zmapování trhu s jogurty a k analýze konkurence. Byla vytvořena analýza vybraného produktu Activie, kterým se praktická část zaobírá. Praktická část se opírá o výsledky dotazníků, které byly použity jako primární zdroj dat.
Klíčová slova:
marketing
situační analýza
analýza konkurence
pest analýza
marketingové nástroje
Obsah:
- Obsah: 2
Úvod 3
Cíl práce 3
Metodika práce 3
Charakteristika zkoumaného subjektu: 4
Jogurt Activia 4
Druhy výrobků Activia 4
Prodej mléčných výrobků Activia 5
Trh s jogurty na území České republiky 5
Danone 7
Historie 7
Strategie Firmy 7
Další cíle společnosti Danone 8
Životní prostředí 8
Projekt uhlíková stopa 9
Situační analýza jogurtu Activia bílá 9
Marketingový mix 4P a STP 9
SWOT analýza 11
Analýza konkurence 12
Porterův model pěti sil 13
Analýza makroekonomických ukazatelů 13
Pest analýza 13
Politické (politicko-právní) faktory: 14
Ekonomické faktory: 14
Sociálně kulturní faktory: 15
Technické faktory: 15
Vlastní dotazníkové šetření 16
Zhodnocení výsledků vyplývajících z dotazníkového šetření 22
Návrh marketingových nástrojů 23
Závěr 23
Zdroje 24
Zdroje:
- HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, ISBN 80-85424-88-6.
- Výroba jogurtu. Activia [online]
- Jogurt Activii si už nekoupíte. Danone mění strategii. Zprávy aktuálně [online]
- Marketingový mix - jeho rozbor, možnosti využití a problémy. Robert Němec [online]
- SWOT analýza. Managementmania. [online]
- Pest analýza [online]
- Ceny jogurtů [online]
- Dotazníkové šetření Jogurt Activia (výsledky průzkumu), 2015
- DANONE.com [online]