Strategické rozhodování v elektronickém obchodování související s konkurenčním prostředím v souvislosti s globalizací a jeho efekty
Popis:
1 Úvod a cíl práce
1.1 Úvod
Globalizace je široký pojem. Zasahuje do všech oblastí obchodu a znatelně rozšiřuje konkurenci. Každá firma proto musí mít v tomto světě výhodnou strategii. To platí i pro elektronický obchod. V závislosti na současné akceptaci elektronického obchodu, bych řekla, že to platí dvojnásobně.
1.2 Cíl
Mým cílem bude prozkoumat oblast strategie elektronického obchodu, který je ovlivněn konkurenčním prostředí v závislosti na globalizaci. Na úvod si vymezím teoretické poznatky jednotlivých oblastí, které pak budu spojovat a analyzovat. Výstupem bude celkové zhodnocení problému a případný vlastní návrh na chování se v globalizujícím se světě.
2 Analýza problematiky v teoretickém kontextu
2.1 Globalizace
Pojem globalizace je v současnosti velice používaný. Spousta lidí jej však zavrhuje. Reagují tak na přesycenost domácích trhů i lidských zdrojů z cizích zemí.
Globalizace se prosazuje zejména v ekonomice. Mnozí odpůrci globalizace tvrdí, že právě ona je příčinou toho, že rozvojové země stále chudnou a jsou vykořisťovány. Na druhé straně, jak jsem se již zmínila, právě díky ní jednotlivé ekonomiky rostou.
Je pravdou, že lidí i věcí okolo nás přibývá. Současně však také přibývá více možností. Ať se již jedná o pracovní trh, nebo jiný. Zejména díky internetu se globalizace vyvíjela a měla zpětnou vazbu - díky globalizaci se vyvíjel internet a virtuální svět v něm.
Klíčová slova:
globalizace
analýza
virtuálny knihovny
rejstřík
školy zabývajíci se výukou elektronického obchodu
Obsah:
- 1 Úvod a cíl práce 2
1.1 Úvod 2
1.2 Cíl 2
2 Analýza problematiky v teoretickém kontextu 3
2.1 Globalizace 3
2.1.1 Vývoj globalizace 3
2.2 Konkurence 4
2.3 Strategie 4
2.3.1 Strategické řízení 4
3 Analýza problematiky globalizace a konkurence a současný stav 5
3.1 Jak si na tom stojí elektronické obchodě ve světle globalizace? 5
3.2 Konkurence versus globalizace 5
4 Návrh 7
5 Závěr 8
6 Literatura 9
6.1 Použité zdroje 9
6.2 Další zdroje 9
6.3 Virtuální knihovny 10
7 Rejstřík 11
8 Přílohy 12
8.1 Vysoké školy zabývající se výukou EO. 12
8.1.1 Česká zemědělská univerzita v Praze 12
8.1.2 UTB Zlín 13
8.1.3 Západočeská univerzita v Plzni 14
8.2 Technická univerzita Liberec 15
Zdroje:
- KIRCZNER, I. Charakter tržní konkurence. Laisser Faire. [online]. 2000, roč. 3, c. 65
- [cit. 2006-1-30]. Dostupné z .
- KIISLINGEROVÁ, E. – NOVÝ, I. a kol. Chování podniku v globalizujícím se prostředí.
- 1. vyd. C.H.Beck: Praha, 2005. ISBN 80-7179-847-9.
- LAWRENCE A. a kol. The economics of information on security investment. ACM Press, 2002. 457 s.ISBN:1094-9224.
-
- KAPLAN, M. Jak levněji a lépe nakupovat:on-line výběrová řízení ve firemním nákupu. 1.vyd.Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-1145-1.
- SMITH, B. a kol. IBM e-business Technology, Solution, and Design Overview. IBM, 2003. ISBN 0-7384-2936-8.
- GUOMING, L.- KATIA, S. - LAURNES, D. - CUIHONG, Li. Business-to-business e-commerce trak. ACM Press, 2006. 462 s.ISBN 1-59593-392-1.
- BOWMAN, C. Strategický management. Grada, 1996. 147 s. ISBN 80-7169-230-1.
- TONDR, L. Podnikáme s Internetem, 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-729-9.
- FRANCU, M. Internet pro podnikatele, 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-623-3.
- VRABEC, V., WINTER, J. Internet, podnikatelská příležitost nebo hrozba?, 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-026-0.
- MIHULE, Tomáš. Internetový obchod. 2003. 2. vydání. 131 s. ISBN 80-86394-97-2.
- MIKLÍK, Aleš. Proč e-shopy podceňují komunikaci se zákazníky? [online]. 2005-08-18. Dostupné z
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.