Popis:
Tématem semestrální práce je Výzkum veřejného mínění týkající se obchodů s oblečením. Cílem této práce je zjištění názorů a preferencí respondentů na nákup oblečení ve čtyřech typech prodejen (obchodní dům nebo hypermarket, prodejna “střed”, butik, diskontní prodejna). Pomocí strukturovaného dotazníku byly dané otázky zodpovězeny 50 respondenty z různých lokalit.
V první části této práce budou charakterizováni respondenti, dle pohlaví, rodinného stavu, věku, a dále domácnosti dle počtu osob a jejich příjmů.
Dále se práce zaměřuje na interpretaci výsledků jednotlivých otázek v závislosti na různých charakteristikách respondentů. Při analýze výsledků všech dotazníků budou použity charakteristiky úrovně, např. průměr, modus, medián, a dále grafické zpracování například pomocí výsečového grafu. Na závěr bude prezentováno slovní shrnutí výsledků analýz jednotlivých otázek.
Respondenty bylo 50 osob z 10 různých měst z Libereckého, Ústeckého, Královehradeckého kraje a Prahy. Výběr respondentů byl uskutečněn nahodilým způsobem. Dotazování proběhlo osobně před obchody s oblečením na hlavních třídách v daných městech.
Klíčová slova:
marketingový výzkum
respondent
měsíční příjem
bydliště
stav
věk
butik
Obsah:
- Úvod 2
Obsah 3
1. Popis respondentů 4
1.1. Pohlaví respondentů 4
1.2. Stav respondentů 4
1.3. Věk respondentů 5
1.4. Měsíční příjem domácnosti respondentů 5
1.5. Bydliště respondentů 6
2. Analýza jednotlivých otázek 7
2.1. Otázka č. 1 - zhodnocení jednotlivých prodejen 7
2.2. Otázka č. 2 - jak často respondenti nakupují 16
2.3. Otázka č. 3 - nejvíce upřednostňovaný obchod 20
2.4. Otázka č. 4 - seřazení upřednostňovaných obchodů 27
2.5. Otázka č. 5 - kritéria rozhodování při nákupu 29
2.6. Otázka č. 6. - při nákupu oblečení je pro vás důležité: 34
Závěr 39
Seznam literatury 40
Seznam grafů 40
Seznam tabulek 41