Popis:
V České republice se stává každým rokem populárnější nákup přes internet. Elektronické nakupování však skýtá mnohé výhody i nevýhody a v mnohých ohledech stále nelze nahradit kamenné obchody. Některé menší firmy jsou v současné době založeny již pouze na elektronickém prodeji. Jiné jej využívají pouze jako doplněk jiných distribučních metod. Internet se používá k prodeji všech druhů zboží, přičemž hlavními oblastmi, které mají význam pro nové firmy, jsou úzce specializované spotřebitelské trhy. Ty se vyznačují natolik úzkým okruhem zákazníků, že se nevyplácí zřizovat samostatné obchody, ba ani dodávat dané zboží do supermarketu. Ne však pro každý typ výrobku je internetový prodej vhodný. Jako příklad můžeme uvézt výrobky, ke kterým je potřeba určité vysvětlení, nebo výrobky, které podléhají rychlé zkáze. Jako nejvhodnější druh výrobku k internetovému prodeji můžeme určit například knihy a další drobné výrobky nebo například software, jízdenky, letenky nebo i informace. Záměrem práce je zjistit, jaké zákaznické služby zákazníci (v našem případě studenti VS) očekávají a jak jsou benevolentní k dodacím lhůtám obchodů. Za úvahu jistě stojí i zvážení věrnosti zákazníků konkrétního obchodu i dodavatelů zboží.|
Klíčová slova:
teoretické poznatky
zákaznícky servis
dostupnost zboží
internetový obchod
Obsah:
- 1.Úvod 1
2. Cíl a metodika 1
3. Teoretické poznatky 3
Tvorba hodnoty pro zákazníka 3
Zákaznický servis 3
Dodací lhůta 4
Variabilita v dodání 4
Spolehlivost dodání 4
Dostupnost zboží 4
Informovanost o stavu objednávky 4
Informovanost o dopravě zboží 5
Struktura intemetového obchodu 5
4. Výsledky 7
5. Diskuse 11
6. Závěry a přínosy 11
7. Zdroje 12
8. Seznam grafu 13
9. Přílohy 14
Př.1 Dotazník 14
Zdroje:
- HINGSTON, Peter. Efektivní marketing. 1.vyd. Praha: Euromedia Group - Knižní klub, 2002, 192 s. ISBN 80-242-0893-8.
- Prezentace a přednášky z předmětu LOGIS