Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Zdroje inovačních příležitostí

«»
Přípona
.doc
Typ
semestrální práce
Stažené
5 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
2500
Poslední úprava
09.12.2013
Zobrazeno
1 523 x
Autor:
leonek
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Úvod a cíl práce

1.1 Úvod
Změny působící ve světě v dnešním minulém i v budoucím, jsou změnami velmi důležitými. Každý člověk se s nimi v běžném životě setkává a je nucen je určitým způsobem akceptovat, nebo i dokonce v plné míře přijímat. Ne jinak je tomu i u firem. Ovšem pro vedení společností je nutností na tyto změny flexibilně reagovat a vstřebat z nich to nejdůležitější a nejužitečnější.
Změnám se každopádně dá pomoci. Ať už pouhým monitorováním trhů a společnosti vůbec, tak především vědou a výzkumem. Právě tyto dvě oblasti hrají prim v žebříčku inovačních změn.

1.2 Cíl
K tomu, aby nastaly inovační změny, je potřeba právě výzkumu a vědy a také dalších příležitostí.
Tato práce si klade za cíl ve stručnosti vyjádřit základní teoretické principy týkající se zdrojů inovačních příležitostí a jejich možné využití u existující společnosti, která bude představena níže.

2 Analýza problematiky v teoretickém kontextu

O inovacích toho již bylo napsáno mnoho a v blízké budoucnosti odborných textů jistě přibude. Inovace je totiž všude kolem nás. Jen v oblasti výpočetní techniky nebo elektroniky často ani inovace nestačíme sledovat. A co teprve inovace v podniku, které na první pohled nejsou pro laika zcela viditelné? V této kapitole se zaměříme na vysvětlení jednotlivých možných zdrojů inovačních příležitostí. Hned na úvod je vhodné uvést, že zdroje mohou být jak oborové tak i mimo oborové. V textu na tuto problematiku bude upozorněno.
2.1 Nečekané události

Jedná se podle situace o nečekaný úspěch a nečekaný neúspěch. Oba případy patř do oborových zdrojů. Pro firmu je jednoznačně lepší, pokud nastane prví situace. Naopak druhá může firmu přivést do finančních problémů. Důležité je obě včas rozpoznat a umět na tyto vzniklé situace správně zareagovat.

Klíčová slova:

inovace

demografie

struktura podniku

cíle inovace

prax



Obsah:
  • 1 Úvod a cíl práce 3
    1.1 Úvod 3
    1.2 Cíl 3
    2 Analýza problematiky v teoretickém kontextu 4
    2.1 Nečekané události 4
    2.2 Rozpory 4
    2.3 Potřeby procesu 4
    2.4 Oborové a tržní struktury 5
    2.5 Demografické faktory 5
    2.6 Změny v pohledu na svět 5
    2.7 Nové znalosti 5
    3 Popis společnosti 6
    4 Zdroje inovačních příležitostí v praxi 7
    4.1 Nečekané události. 7
    4.2 Demografické faktory 8
    4.3 Změny v pohledu na svět 8
    4.4 Nové znalosti 9
    5 Závěr 10
    6 Literatura 11

Zdroje:
  • 1. Bartes, F. Inovace v podniku.1.vyd.: AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM 2008. 125 str. ISBN 978-80-214-3634-3.
  • 2. Inovace: Od Schumpetera k Nové ekonomice. [cit. 27. 10.2008]. [On-line]. old.fph.vse.cz/katedry/kpe/download/valen_06.doc.
  • 3. Pitra, Z. příprava a provádění organizačních změn. 1. vyd.: Grada Publishing, 1998. 208 str. ISBN 80-7169-623-4.
  • 4. Inovace. Cz. Umíte poznat hodnotu a potenciál inovace a inovačního prostředí? [cit. 27. 10.2008]. [On-line]. http://www.inovace.cz/inovacni-prostredi-cr/hodnoceni-inovaci-a-inovacniho-prostredi/
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše