Popis:
Úvod
Studiu psychologie u zdravotnických oborů by mělo být věnováno dostatek času.
Je to téma náročné, protože se dotýká nejen vlastní psychiky žáka, ale zdravotník, jako pomáhající profese, se často setkává s lidmi v nejrůznějších složitých životních situacích. Očekává se od něj, že bude pro své nemocné nejen zdravotníkem, ale i „jejich malým psychologem“.
Úkolem učitele je nejen žáky „naučit psychologii“, podstatou je, aby se žáci učili sami v problematice orientovat, aby sami měli zájem být aktivní. K tomu je nutné v nich podnítit zájem, naučit je pracovat na sobě samých, zamýšlet se nad problémem, hledat řešení a jejich alternativy, nové možnosti.
K dosažení tohoto cíle při výuce nám pomáhají aktivizační metody.
Klíčová slova:
aktivní učení
aktivizační metody
příprava učitele
didaktické pomůcky
vzdělávací cíle
Obsah:
- Úvod 3
1 Aktivní učení 4
1.1 Popis aktivizační metody - volné psaní 4
1.2 Rozvíjené klíčové kompetence žáka 4
1.3 Uplatnění ve výuce 4
1.4 Příprava učitele. 4
1.5 Příprava žáků 4
1.6 Příprava třídy 4
1.7 Didaktické pomůcky 4
2 Tematický plán předmětu psychologie a komunikace 5
2.1 Tematický celek - vliv civilizace na psychiku člověka 5
2.2 Výchovně vzdělávací cíle 5
3 Vlastní praktické řešení 6
3.1 Průběh 6
4 Časový rozvrh 7
Závěr 8
Použitá literatura 9