Analýza klastrů cestovního ruchu v České republice a okolních zemích
«»
Popis:
ÚVOD
V dnešním konkurenčním prostředí je těžké se prosadit a ještě obtížnější se v něm udržet, proto klastry a klastrové iniciativy jsou ve světě populárním nástrojem ke zvýšení konku-renceschopnosti a rozvoji inovací. Prostřednictvím klastrů dochází k výměně informací a k synergickým efektům, které vedou k lepšímu využití potenciálu podniků. V České republi-ce jsou zakládány již téměř 10 let. V seminární práci se budeme zabývat srovnáním klastrů cestovního ruchu. Chystáme se analyzovat jednotlivé klastry a vyhodnotit srovnávací závěry.
V praktické části jsou následně představeny příklady existujících klastrů cestovního ruchu je, a to zejména o jediném v ČR v Moravskoslezském regionu a klastru Liptov. Praktická část bude zaměřena na porovnání a výstup těchto dvou klastrů.
Informace budeme čerpat převážně z internetu a z knihy paní Pavelkové Klastry a jejich vliv na výkonnost firem.
Klíčová slova:
cestovní ruch
klastry
swot analýza
regiony
Česká republika
Obsah:
- Úvod 2
1 Klastr cestovního ruchu 3
1.1 Financování klastrových iniciativ 3
2 Příklad dobré praxe v české republice 6
2.1 Klacr - moravskoslezský region 6
2.2 Klaster - liptov 10
3 Swot analýza 13
3.1 Klacr 13
3.2 Klaster liptov 14
4 Podklady pro založení klastru cestovního ruchu v české republice 15
Závěr 16
Seznam použité literatury 17
Seznam grafů a obrázků 18
Zdroje:
- PAVELKOVÁ, Drahomíra, 2009. Klastry a jejich vliv na výkonnost firem. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2689-2.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.