Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Aplikace stakeholderského přístupu

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11989
Poslední úprava
30.04.2018
Zobrazeno
1 240 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Model je účelové zjednodušení reality. Z nepřeberného množství vlastností reality jsou vybírány pouze ty vlastnosti, které jsou z hlediska zkoumání podstatné, od ostatních se abstrahuje. Existuje velké množství modelů podniku, z nichž každý podnik zobrazuje, s větším či menším úspěchem, z určitého úhlu a za určitým účelem.
1 STAKEHOLDERSKÝ PŘÍSTUP
Model prezentovaný v této stati je východiskem metodiky předmětného výzkumu. Je koncipován na bázi stakeholderského přístupu. Důvodem pro volbu právě této koncepce jsou změny v závažnosti a významu faktorů, které konkurenceschopnost podniků ovlivňují.
Ještě v polovině minulého století, v podmínkách rozkvětu hromadné výroby, byl nejdůležitější finanční a hmotný kapitál. Později, v souvislosti se zvyšujícími se nároky na kvalitu a inovativnost a v souvislosti s narůstajícím převisem nabídky nad poptávkou se začal prosazovat význam nehmotného kapitálu. V závěru dvacátého století i v současnosti, v podmínkách turbulence, individualizace, snahy o vysoké zhodnocení a významně se prohlubující dělby práce a kooperace mezi podniky, a to zpravidla v globálním měřítku, nabývá na významnosti tvůrčí lidská práce, mezilidské vztahy uvnitř podniku a zejména pak vztahy podniku vůči jeho okolí.

Klíčová slova:

stakeholder

vlastníci

věřitelé

dodavatelé

odběratelé

stát

konkurenční chování



Obsah:
  • 1 STAKEHOLDERSKÝ PŘÍSTUP
    2 OČEKÁVÁNÍ A MOC STAKEHOLDERŮ
    2.1 Vlastníci
    2.2 Zaměstnanci
    2.3 Věřitelé
    2.4 Dodavatelé a odběratelé
    2.5 Stát
    3 KONKURENČNÍ CHOVÁNÍ
    4 ZÁVĚR
    LITERATURA

Zdroje:
  • BERLE, A., MEANS, G. The Modern Corporation and Private Property. New York: Macmillan, 1932.
  • BLAŽEK, L., ČADA, R., GOLEC, R., KUBÁTOVÁ, E., ŠIŠKA, L. Vývojové tendence podniků. Část 1. Závěrečná zpráva výzkumného úkolu. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2004. Interní materiál.
  • CARROLL, A. B. Corporate Social Responsibility - Evolution of Definitional Construct. In. Business and Society, September 1999. Vol. 38. No. 3, str. 268-295.
  • CLARKE, T. The Stakeholder Corporation: A Business Philosophy for the Information Age. Long Range Planning. No. 2/1998, str. 182-194.
  • DONALDSON, T., PRESTON, L. E. The stakeholder theory of the corporation: Concepts, evidence, and implications. In. Academy of Management Review, January 1995. Vol. 20. No 1, s. 65-91.
  • FREEMAN, R. E., EVAN, W. M. Corporate governance: A stakeholder interpretation. The Journal of Behavioral Economics. 1990, roč. 19, č. 4, str. 337-359.
  • HARRISSON, J. S., FREEMAN, R.E. Stakeholders, social responsibility, and performance: Empirical evidence and theoretical perspectives. Academy of Management Journal, October 1999, Vol. 42. No. 5, s. 479-485.
  • JAWAHAR, I. M., McLAUGHLIN, G. L. Toward a descriptive stakeholder theory: an organizational life cycle approach. In. The Academy of Management Review, July 2001. Vol. 26. No. 3, s. 397-414.
  • LUKNIČ, A. Štvrtý rozmer podnikania - etika. Bratislava: Slovak Academic Press, 1994.
  • SIMS, R. R. Ethics and Corporate Social Responsibility. Why Giants Fall. 1. vyd. Westport: Preager Publisher, 2003.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše