Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Aplikovaná pedagogika

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
2770
Poslední úprava
07.02.2014
Zobrazeno
1 355 x
Autor:
cookiecrisp
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Žijeme v době, ve které zaznamenáváme krizi výchovy, krizi rodiny, krizi autorit a zpochybňování všeho, čeho bylo z hlediska minulých generací dosaženo. Naše společnost se ocitá ve výrazném kulturním a hodnotovém zmatku, který mnohým jedincům komplikuje životní orientaci. Převážná většina mladých lidí nedokáže odolat nabídce nebezpečných způsobů života. Různé závislosti se stávají masovým fenoménem.
Předcházet výskytu jakýchkoliv negativním jevům je značně složité. Obecně účinná preventivní strategie neexistuje. Prevence musí být komplexní a nepřetržitá, s aktivní účastí rodičů, pedagogů ale i tzv. širšího sociálního prostředí.
Jedním ze závažných a poměrně rozšířeným sociálně patologickým jevem je šikana.
Šikana se vyskytuje v jakémkoli věku, v jakémkoli prostředí, v jakékoli podobě.
Domnívám se, že šikana je velmi závažná, ale nejzávažnější, bych řekla, je v dětském kolektivu, protože děti jsou nejzranitelnější, formují se a dotváří. A proto je jakékoli vybočení a narušení zdravého vývoje dítěte velmi bolestivé. Následky šikanování, ať jako agresor nebo oběť, má vliv na formování osobnosti dítěte, její zdravý vývoj.

Klíčová slova:

pedagogika

šikana

výchova

agresor

vývoj



Obsah:
  • Šikana mezi mládeží
    Kasuistika
    Osobní a rodinná anamnéza
    Školní anamnéza
    Osobní anamnéza II
    Vlastní názor
    Literatura:
    Elektronické zdroje
    Jiné zdroje:

Zdroje:
  • HELUS,Z.Dítě v osobnostním pojetí. Praha:Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0
  • JEDLIČKA,R., KOŤA,J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů
  • KREJČÍŘOVÁ,O. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Praha: Eteria, 2002. ISBN 80-238-8729-7.
  • ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál, 1995. 95 s. ISBN 80-7178-049-9.
  • BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. 197 s. ISBN 80-86642-08-9.
  • KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. 255 s. ISBN 80-7178-513-X.
  • ERKERT,A.Hry pro usměrňování agresivity.Praha:Portál,2004.104s. ISBN 80-7178-938-0
  • PÖTHE P., Dítě v ohrožení.GplusG,1996.142s.ISBN 80-901896-5-2
  • VÁGNEROVÁ,M.Psychologie problémového dítěte školního věku, Praha:Karolinum,1997.170s.ISBN 80-7184-488-8
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše