Brzdná zkouška tramvaje
«»
Popis:
Úkol
Vyhodnocení měření brzdných zkoušek tramvaje typu K2.
Potřebné normy a zákony
ČSN 281300 - technické požadavky a zkoušky
ČSN EN 13452-1 - Brzdové systémy - požadavky na provedení
- Norma definuje minimální zpomalení tramvaje. Pro provozní a zajišťovací brzdění je definováno a=1,12 m/s2, pro záchranné a nouzové brzdění potom a=2,3 m/s2.
ČSN EN 13452-2 - Zkušební metody
ČSN EN 50215 - Drážní zařízení - Zkoušení drážních vozidel po dokončení a před uvedením do provozu
Zákon č. 266/1994 Sb., zákon o drahách
Vyhláška MD ČR č. 173/1995 Sb.
Popis principů jednotlivých brzd tramvaje
Elektrodynamická brzda - při elektrodynamickém brzdění pracují trakční motory v generátorovém zapojení, přičemž dojde ke vzájemnému vystřídání kotev a magnetů obou párů trakčních motorů, takže jeden pár motorů je buzen magnety druhého páru. Motory tedy pracují jako generátory do společného brzdného odporu. Elektrodynamická brzda je účinná do 3-5 km/h, při nižší rychlosti je téměř neúčinná.
Klíčová slova:
zkoušení vozidel
brzdná zkouška
měření
tramvaj
nouzové brzdění
Obsah:
- Úkol
Potřebné normy a zákony
Popis principů jednotlivých brzd tramvaje
Druhy brzdění
Měřicí metody
Měřený vůz
Místo měření
Popis měření
Naměřená data
Rozdíly naměřených hodnot z PK 2000 a XL Meter
Závěr
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.