Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Brzdná zkouška tramvaje

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
2 x
Velikost
1,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
6494
Poslední úprava
31.08.2015
Zobrazeno
1 172 x
Autor:
jiri.hosko
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úkol

Vyhodnocení měření brzdných zkoušek tramvaje typu K2.
Potřebné normy a zákony

ČSN 281300 - technické požadavky a zkoušky
ČSN EN 13452-1 - Brzdové systémy - požadavky na provedení
- Norma definuje minimální zpomalení tramvaje. Pro provozní a zajišťovací brzdění je definováno a=1,12 m/s2, pro záchranné a nouzové brzdění potom a=2,3 m/s2.
ČSN EN 13452-2 - Zkušební metody
ČSN EN 50215 - Drážní zařízení - Zkoušení drážních vozidel po dokončení a před uvedením do provozu
Zákon č. 266/1994 Sb., zákon o drahách
Vyhláška MD ČR č. 173/1995 Sb.
Popis principů jednotlivých brzd tramvaje

Elektrodynamická brzda - při elektrodynamickém brzdění pracují trakční motory v generátorovém zapojení, přičemž dojde ke vzájemnému vystřídání kotev a magnetů obou párů trakčních motorů, takže jeden pár motorů je buzen magnety druhého páru. Motory tedy pracují jako generátory do společného brzdného odporu. Elektrodynamická brzda je účinná do 3-5 km/h, při nižší rychlosti je téměř neúčinná.

Klíčová slova:

zkoušení vozidel

brzdná zkouška

měření

tramvaj

nouzové brzdění



Obsah:
  • Úkol
    Potřebné normy a zákony
    Popis principů jednotlivých brzd tramvaje
    Druhy brzdění
    Měřicí metody
    Měřený vůz
    Místo měření
    Popis měření
    Naměřená data
    Rozdíly naměřených hodnot z PK 2000 a XL Meter
    Závěr
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše